fejko

Trådstartare
Jag har byggt om ett gammalt kostall. Golvet behöll vi, men nu har unghästen börjat gräva loss stora stenar ur golvet som är av cement eller betong (vad är skillnaden?). Kan man laga golvet? Jag har för mig att det inte går, vad säger ni?
 
Cement är ett bindemedel som kommer från förbränning av kalksten och är en ingrediens i betong.

Det går att laga, men det är inte nödvändigtvis så lätt, beroende på hur skicket på golvet är, hur stort hålet är osv. En tillfällig lösning kan vara att fylla hålet med lämpligt material (eller lägga tillbaka stenarna) och sen lägga över en gummimatta/boxmatta tills man har möjlighet att göra en ordentlig lagning.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 107
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 215
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 823
Senast: Blyger
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 486
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp