Kycklingrecept

cili

Trådstartare
I ett svag stund köpte jag med mig en jäkla massa kyckling hem från affären, och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med den.
Det är lårfiléer det handlar om, och jag lär äta det här konstant i flera dagar så variation önskas :D

De två varianter jag kommer på spontant är att tillaga i ugn med diverse kryddor samt att strimla och skaka runt med kryddor i en påse och sedan fräsa på i stekpannan.

Har testat att googla, men personliga tips känns säkrare ;)

Sv: Kycklingrecept

Kycklinggryta med kyckling, bacon, lök, vitlök och morot. I med grädde, kalvfond och soja. Sjukt gött. :D

kycklingfileer
kokosmjölk
rödcurrypasta
wookgrönsaker

stek wookgrönskerna någon minut, ta ur dem lägg åt sidan
skär kycklingen i små bitar och stek, ha i e burk kokosmjölk
tillsätt currypasta efter smak. tillsätt grönsakerna sist tills allt är varmt ! Klart!

. Skär kycklingen i strimlor eller bitar, krydda med salt, peppar och curry och stek.
- Rör ihop lite creme fraische med sweet chili-sås, krydda med salt och peppar (och eventuellt mer curry).
- Pula ner kyckling, sås och valfria grönsaker i ett pitabröd eller rulla in i ett salladsblad.
- Ät.

:D

Skär i småbitar, stek med tacokrydda och ha istället för köttfärs till just taco! :p
Förslagsvis de mjuka bröden!

Skär i mindre bitar och stek tillsammans med färska champinjoner (eller annan svamp om man förredrar det), lite bacon ev lite lök. ha i några byttor med creme fraiche med smak av karl johan timjan och citron. Hur många man har i beror på hur såsigt man vill ha, jag brukar ha i 3-4 st till 1kg kyckling. :D
Servera med ris och en sallad. :d:d:d

Vill du ge lite mer detalj om kycklinggrytan? låter jättegott, men vågar inte lita på att jag kan höfta vilka proportioner ingredienserna ska ha!

stek kycklingen med valfri krydda. ta sånt som är gott, jag tog kidneybönor, broccoli, rödlök, lite stekt bacon, majs, lite pressad vitlök(har även haft kikärtor i nån gång också), skär de också i bitar och blanda ihop det, ta tex Philadelphia med valfri smak, vitlök eller sweet chili brukar bli gott. blanda ihop till en röra, det får altså inte bli för mycket Philadelphia (tycker jag) ha sedan i det i ett mjukt tacobröd, rulla ihop det och ha i ugnen i 5 minuter. hur gott som helst! :D:d

brukar spara de som blir över i en bunke i kylen å göra dagen efter också, eller äta kall till bulgur eller ris också!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka