Pazuzu
Trådstartare
Det vore intressant att få se bilder på era kwpn tp/tuigpaard-hästar och höra hur de är i sättet, både i ridning och hantering. Min ena syster har ganska nyligen köpt sig en sådan (för hoppning) och jag slås över hur otroligt trevlig han är att ha och göra med från backen. Lyssnar mycket bra och "står där man ställer honom", men ändå känslig. Han håller t.ex. hela tiden koll på allt som sker och vänder genast huvudet dit det finns något intressant att kika på, men utan att röra en fena i övrigt. Under ridningen är han dock rätt het, men lyssnar. Han kanske bara är väldigt väluppfostrad eller är det något som ni känner igen från era hästar?
Jag har förstått utifrån rasbeskrivningen att han är rätt rastypisk genom att vara känslig och het vid ridningen/körningen, men också rent exteriört genom sitt plana kors och höga resning.
Jag har förstått utifrån rasbeskrivningen att han är rätt rastypisk genom att vara känslig och het vid ridningen/körningen, men också rent exteriört genom sitt plana kors och höga resning.