Kvinna dömd för hästförsäljning

(SR Värmland)
, , En 35-årig kvinna från Hagfors dömdes idag för bedrägeri till villkorlig dom och dagsböter. Kvinnan döms för att hon sålt en häst utan att informera köparen om att hästen hade skador. Kvinnan döms även för att ha sålt mobiltelefoner över nätet utan att leverera varorna. Hon...

Läs mer...
 
Sv: Kvinna dömd för hästförsäljning

Jag gissar att det är samma som brukar figurera i sådana här sammanhang?
Att någon fortfarande köper häst av den människan är förvånande.
 
Sv: Kvinna dömd för hästförsäljning

...vilken människa är det? Så man inte råkar köpa häst av henne...
 
Sv: Kvinna dömd för hästförsäljning

De var på tiden.
Men nu borde väl alla snart veta vem hon är??
Att hon kan komma undan med saker gång på gång ändå.
 
Sv: Kvinna dömd för hästförsäljning

Ja jag undrar förstås oxå. Hur ska man kunna veta vem det är?
 
Sv: Kvinna dömd för hästförsäljning

Gå in på youtube, sök på "insider häst" första videon är på henne.. Om det nu är samma person dvs, men verkar ju så.
 
Sv: Kvinna dömd för hästförsäljning

Jaså hon! Det är så många oärliga hästförsäljare som det pratats om i media, så jag måste säga att jag faktiskt inte kommer ihåg allihopa, vad de heter och vart någonstans i landet de är! :o

Avskyvärd säljare, men samtidigt så undrar jag hur köparna av just den hästen kunde tycka det var rimligt med den låga köpesumman för en häst som påstods kunna användas till det de ville?
Vill minnas att hästen kostade en spottstyver och skulle ridas för fullt, tom tävlas i lättare klasser.

Minns samma avsnitt när tjejen som gjort allt rätt fick avliva sin häst. Undrar varför den som förmedlade den hästen kommit mycket lindrigare undan?
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter En kvinna undvek att berätta för köparen att hästen hon sålde haft fång. Nu döms kvinnan till villkorlig dom och böter. ... Källa / Läs...
Svar
5
· Visningar
1 622
Senast: smedsussie
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 23-åriga kvinnan annonserade om att hon sålde hästsaker via en hästsajt på nätet, men när köparna betalat in pengarna fick de inga...
Svar
0
· Visningar
811
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (SR Uppland) Två kvinnor boende utanför Uppsala har dömts för djurplågeri. Kvinnorna hade gemensamt ansvar för en häst som ska ha...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Värmlands Folkblad) En 35-årig kvinna bosatt i Hagfors kommun åtalades på tisdagen för tre fall av bedrägeri. Vid ett tillfälle 2008...
Svar
0
· Visningar
572
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp