Kvantmedicin

C

caramba06

undrar om det är någon som provat på kvantmedicin på sin häst?

Sv: Kvantmedicin

ja tack för det uppenbara svaret!!;) men det var väl ändå inte riiiktigt vad jag frågade efter...?kvantmedicin är en energi terapiform där man botar obalanser i cellerna enl.dem själva!

stort i Tyskland o i norge men inte här än..

Nej det är bara ännu ett sätt att tjäna pengar inom den affärsverksamhet som i gula sidorna borde gå under branschnamnet "så jäkla oseriöst så att detta kan absolut ingen vilja betala för" Men hästägarna står där på kö, fulla av beundran med uppspärrade ögon och gapande munnar med vidöppen plånbok. Ännu en gång så har dom hittat en behandlingsmetod som får deras kusar friska utan att dom behöver rätta till felaktig foderstat, bristfällig träning, illasittande sadel, m.m.

Hej!

Jag har en fråga.. eller en motfråga.. Skulle du testa denna metod på dej själv? Om inte, varför inte det? Eller skulle du faktiskt testa den på dej själv?

/ Lavinia, som helst använder metoder som iaf har någon evidens..

stort i Tyskland o i norge men inte här än..

Nej, det är inte stort. Endast placeboeffekt, och den funkar bara på hästägaren....

Det är så dumt så att man spyr, och sedan ska man ta en massa pengar för att lura folk att det funkar.

Jag har några EXAKT lika bra metoder:
* Tarotkort, käka, lägg eller bränn dem så får du samma effekt.
* Kristallkuleboll, spela fotboll med en kristallkula så får du samma effekt (förutom att du får endorfiner i blodet, pga ond fot)
* Ta en elsladd, anslut den inte!!, stryk den över hästen 2.5 ggr, 3 kvällar i veckan och bara njut av effekten!

Det kan tyckas och är uppenbart att jag är urbota trött på dessa kvacksalvare som är ute efter människors pengar. Skulle någon av metoderna ovan vara effektiv, så är det grymt enkelt att bevisa. Så länge det inte finns någon effekt blir det tufft.

Tillägg: Det gäller givetvis att du tror lika mycket på mina metoder som på kvantmedicin för att uppnå samma effekt.

Men det låter ju tufft, som det kommer rakt från universitetets forskningsavdelning. Ett typiskt trick...

Läser man beskrivningen (som utbildad teoretisk fysiker) gapar man bara över faktafelen i den. Varannan mening försöker man använda snitsiga termer fast i helt fel sammanhang.

Kvantmedicin borde heta kvasimedicin, eller kvacksalvarmedicin, båda är mer i linje med vad det handlar om. För någon effekt har den inte. [Enda kända effekten är om man använder 1000 apparater samtidigt och då kan man lyckas utveckla cancerogena svulster, efter lång tid.]

Jag har provat kvantmedicin på våran eksemhäst. Hon blev lite bättre under den tiden vi provade ca 5 veckor men då var det också kallt och blåsigt vädet ute som gynnar exemhästar. Efter dessa 3 behandlingar har hon sitt eksem tillbaka och vet att det är så också på en annan eksemhäst som blev behandlad samtidigt.

De som behandlade hästarna, som är från Orust och Göteborg är mycket oseriösa. Det står klart och tydligt i annonsen att om hästen inte är fri från eksemet efter de tre behandlingarna får man pengarna tillbaka. De vägrar att betala tillbaka 3600 kr. Kommentaren från dem är att lifesystem inte kan bestämma över deras företag och det var så mycket med andra saker med hästen. Konstigt för hästen är 19 år och har aldrig varit sjuk eller halt någonsinn. Hon tävlas och är i bra fysik, mjuk och har inga besvär med sin gångarter.
E-M

..... kvantmedicin är en energi terapiform ....

Låter strålande.
Och strålning skall man akta sig för har jag fått lära mig när jag jobbade med sådant.

Nu för tiden skall det jagas strålning både här och där.
Folk är rädda för microvågsungnen, mobiltelefonen och mobilmaster.
Saker vars effekter är väl undersökta, kartlaggda och dokumenterade.

Kan de inte ha litet självbevarelsedrift så att de även aktar sig för sådant som man inte vet effekterna utav - om det nu finns några?

Liknande trådar

Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
467
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 461
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
414
Senast: Mearas
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka