Kval till Nat ponnydressyr

Sv: Kval till Nat ponnydressyr

Numera ska det vara 2 ritter på över 62%, och de ska vara gjorda innan man anmäler sig till nationell.

Hade du tittat i nya TR-tråden hade svarit funnits där;).

Men det stämmer att man måste ha två kval som måste vara avklarade innan man anmälningstiden till nationell gått ut.

Förhoppningsvis gör det här att trycket lättar lite på de nationella ponnytävlingarna 2010.

Tydligen så har förbundet ändrat sig lite....

* 2010 blir ett s.k. mellanår innan reglerna kan gälla fullt ut. Detta innebär att ekipage
som kvalat under 2009 enligt 2009 års TR II, behåller sin rätt att även starta 2010.
Citat från förbundets sammanfattning av reglerna.

"Tyvärr" innebär det ju att de som hade "en lyckträff" under 2009 kan tävla på det resultatet även 2010.

Tydligen så har förbundet ändrat sig lite....

Citat från förbundets sammanfattning av reglerna.

"Tyvärr" innebär det ju att de som hade "en lyckträff" under 2009 kan tävla på det resultatet även 2010.

Aha, det förklarar en del. Förra året så red min dotter en reg LAP1 på 66% och fick då höra av sin tränare att hon nu var kvalad till Nat om hon ville. Jag läste TR II igår innan jag skrev denna tråden, jag missade mellanårsbiten.

Detta innebär att hon kan starta Nat i februari, det går inga andra tävlingar förrän i mars-april (någon måste få komma sist med ;) ) Hon vill nosa på en Nat och veta vart de står för att sedan jobba vidare i regionala klasser.

Tilägget om övergångsreglerna står tydligen bara i sammanfattningen av TR-ändringarna och inte i det "riktiga".

Men jag tycker att regeln är bra, man kan ha tur och få en domare som är ovanligt generös en gång. Det finns tom tävlingar som omtalas som "den där alla kvalade":D Dock kommer väl inte regeln att slå igenom förrän 2011 på nationell nivå.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
688
Senast: Snurrfia
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
801
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Dressyr Snälla kan någon hjälpa mig att förstå de nya kvalificeringsreglerna? Jag har kvalat i msv b:5 så jag får starta msv a:1 & s:t George...
Svar
3
· Visningar
2 344
Senast: Heineken86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka