Kung Tulle saknar hunden!

KungTulle

Trådstartare
Jag har alltid gillat hundar. Nar jag var liten hade min far en tjanstehund (shafer) som jag alskade! Han avlivades pga alder nar han var sadar 13-14 ar.

Min mormor hade en blandrashund med mycket stovare och litet dalmatiner i som hette Bobby. Min mamma och jag och brorsan hade en kullbror till Bobby som vi dopt till Tolouse.

Nar jag var 22 traffade jag min sambo. Han ar allergisk och vi kan inte ha palsdjur inne. Men pa garden finns anda en massa djur fast ute i stallet.

Det betyder att jag inte kan ha en hund och det vet jag valdigt val om :).

En massa ar jobbade jag pa ett stalle dar det fanns en underbar hund! Gissa om jag saknar den jycken! Hon var HELT fantastisk..

I forrgar tror jag det var.... sa sag jag en annons pa en vastgotaspetsvalp. Gissa om man blir sugen....

Men det ar bara att gilla laget.... antingen hund eller min sambo.

Fast man kan ju ocksa se det sa har...skulle det nagongang "ta slut" kan jag alltid trosta mig med att skaffa en hund..:devil:.

Skriver detta som en nyarshalsning till alla hundar darute och deras hussar och mattar!

Det finns i alla fall EN person har UTE som inte skaffar hund bara for att en kort tid darefter behova annonsera ut den pga ALLERGI!

( Varfor blir folk mest bara allergiska mot odragliga stora blandrashanar i ettarsaldern? :devil:).

Jag blir sa himla arg varje gang jag laser annonser som uppenbarligen visar att hundagaren ifraga inte tankt efter FORE!

/KT

Sv: Kung Tulle saknar hunden!

Jag har hundallergi men äger två utan problem :idea: Men såklart är det individuellt!

Gott nytt år på dig också! (nu för tiden vet jag att du är en flicka ;))

Sv: Kung Tulle saknar hunden!

Även min sambo är allergisk mot hundar men känner inte av mina två alls! Fast det är ju olika från person till person!

Gott Nytt År till dig med!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 145
Senast: niardasp
·
Hundhälsa I dagarna kommer mina bocker (har inga som helst mojligheter att kora till kursutbud, sa det ar bocker o filmer o tips o goda rad fran...
Svar
11
· Visningar
1 314
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Flyttade utomlands for nagra manader sedan o beslutade redan innan flytten att lata min hund stanna i Sverige av flera anledningar.. o...
Svar
2
· Visningar
1 043
Senast: Bewildered
·
Övr. Hund Min sambo ( och darmed ocksa jag) har en aldre labrador korsning sedan 4 ar tillbaka. Nar sambon forst fick ta over henne var hon...
Svar
6
· Visningar
969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka