Kunfunderad...

S

Something2be

Ja ni...

Jag läser och läser men inget verkar fastna.
Min häst är ngt svår att hålla i hull (fullblodsgener) men verkar få lagom med energi.
Han får KORN men dock inte allt för stora mängder för hans känsliga mages skull..
Vad ska man ge till? Förutom hans korn och müslifoder. Jag har int5e fått anlysen på höt ännu, och müslifodret är havrefritt lättuggat/smält foder för seniorhästen som är svår att hålla i hull så den vill jag gärna ha kvar.

Kollar runt men vad jag än tar mig till verkar det tillföra för mkt energi.

Söker bara generella tips på tillskott el dyl.
Eftersom jag inte har specifik information, förstår jag att ni inte kan ge mig det heller...

Sv: Kunfunderad...

Hur ser han ut? Är han tunn över revbenen eller har han dålig överlinje?
Det kan skvallra om vad han har brist på.

Om han är för tunn får han inte tillräckligt med energi (kalorier). Fast du menade kanske att han får tillräckligt med energi pigghetsmässigt?

Du skulle ju kunna prova med lusern... och ha tålamod! Det tar tid innan en foderstatsförändring syns på hästen...

Liknande trådar

Foder & Strö "Grannen" ska ev beställa hem en pall av detta foder,och frågade om nån var intresserad av att köpa. Min pålle har varit jättesvår att...
Svar
17
· Visningar
2 984
Senast: fleur
·
Foder & Strö Det har nu gått ungefär tre veckor sedan min häst skadade sig och ställdes på boxvila. Vi var på klinik för 10 dagar sen och ska...
Svar
17
· Visningar
2 840
Senast: orcide
·
Foder & Strö Jag har börjat ge mitt dräktiga sto (92 dagar) krafft groov 90. Ska så småningom gå över till 125. Än så länge har hon även en del gräs...
2
Svar
27
· Visningar
2 831
Senast: Elshaya
·
Hundhälsa Håller på och klurar ut hur jag bäst ska fodra min snart 2-åriga kille som alltid har varit väldigt dålig på att äta, är en väldigt...
Svar
18
· Visningar
3 411
Senast: lieverd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama