C

cavat_best

hej, när jag har min foderhäst uppbunden i boxen p.g.a av att det kanske är fullt i stallgången eller nåt sånt, så krubbiter han,vad ska jag göra för att få honom sluta?

Sv: krubbiter

Du kan ju testa att bara lägga grimskafftet på ryggen och inte binda fast honom , han kanske bara blir nervös av att vara uppbunden i en box :smirk:

/Donald duck

Nån som skrev i ett annat inlägg att man ska låta boxen vara hästens fristad, tycker det låter ganska vettigt.

Mao försöka sköta allt annat än fodring någon annanstans.
Nu skrev du iofs att du bara gjorde så om det var fullt i gången men det kanske finns ngt annat ställe du kan hålla till på, jag brukar försöka vara ute så länge det inte är allt för kallt...Vet att många inte har den möjligheten men det är ganska praktiskt, perfekt när dom fäller vinterpälsen tex :)

Krubbiter hästen annars också eller bara när du binder den?
Behöver du binda upp den i boxen, om hästen inte vandrar runt när du pysslar med den kanske du bara kan låta den vara lös? annars är nog som donald skrev att bara lägga grimskaftet över ryggen bra, då får den ju illusionen av att vara bunden iaf.. :)

Senast ändrad av en moderator:

Jag har okså hört att boxen ska vara hästens fristad. :smirk:

/Donald duck

Boxen är ju faktiskt hästens hem, där den ska få sova och äta i fred.
Din häst kanske blir nervös om du stör den med att borsta och så?

Men om du nu MÅSTE borsta hästen i boxen, släng till den en lien hötuss och låt den äta medans du borstar!
Men kom i håg: rykta bara hästen i boxen i nödfall..

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
790
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
R
Relationer Jag skulle vilja höra lite hur andra tänker och gör osv! Men om det är en person i eran när het. Tillexempel en kompis eller nån ni...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 828
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar