krosshavre kontra hel havre?

M

malört

Är det nån som kan hjälpa mig att räkna ut motsvarande värden o mängd om en häst får idag 1 kg kross havre och istället skall börja med hel havre, hur mycket skall han ha för att det skall bli ungefär samma värden.??
 
Om du fyller 1 stor 1 kg:s skopa från krafft med krossad havre väger den havren ca 0,5 kg. Om du fyller skopan med hel havre väger det ca 0,7 kg (vår havre, men det e olika från havre till havre) Det bästa e att ta en köksvåg och själv väga sin havre.
 
Ursäkta mej , jag har nog fått hjärnsläpp vet ej varför jag fick till det så här. jag sitter o försöker räkna foderstat och skall byta ut krafftgrund,krosshavre,betfor till helhavre o betfor. och har hela bordet full med papper o uträkningar men hjärnkontoret har fått nog av mig . jag skall nog lägga ned det här ett tag o gå ut med hunden istället.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 574
Senast: Lhas
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 209
Senast: Roheryn
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 947
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 626
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp