Krossat korn PRIS?

JossanW

Trådstartare
Hej

Vad betalar ni per kilo för krossat korn?
Kan man köpa det på ex GRANNGÅRDEN eller är det bättre att köpa direkt av "bonde"?
Blir hästarna lugnare av korn eller är det bara en skröna?? :confused:
Vad har ni för erfarenheter?

Sv: Krossat korn PRIS?

Jag köper av en bonde och krossar det sjäv. Jag betalar 1,50 kr/kg (hämta det själv).

Min ena häst fixar inte att äta havre, hon blir helstissig utav det. Därför ger jag henne krossat korn.

Jag köper utav en bonde som krossar det själv. Jag ger 1.25kr/kg.
Du kan köpa det på Granngården te x men det blir dyrare.

Jag ger också mina det för att havre blir de superheta av, kornkrosset blir de inte alls heta av ( inte mina iaf ).

Tack för era svar. Var precis till Granngården och köpte en säck men jag inser att jag måste ut bland bönderna och leta bättre pris. Gissa vad en 20kg säck kostade?? 139:-
Det blir 6,95:-/kg...helt makalöst :eek:

Hoppas nu att min valack blir mindre stissig :o

Det är skitdyrt att köpa korn i vanliga hästaffärer :mad: Köper också av en bonde för en krona kilot.
Min kan inte heller äta havre för då blir han minst sagt galen men korn funkar utmärkt, då är han sig själv :)
Däremot blir dom ju inte lugnare av korn, dom har ju det temperament dom har. Min är ju fortfarande tittig, busig och pigg, det är så han är :)

Har du inte möjlighet att krossa själv (hur många av oss har det!!??) så sök dig till en annan foderförsäljare. Granngårdens priser ligger rätt högt, leta på nätet efter alternativa foderhandlare. Vi köper kornkross av ett annat företag, 20-kg kostar 103 kr. Fördelen med att köpa spannmål hos en foderhandlare ställt mot att köpa direkt från en bonde, är att säden hos foderhandlaren är "renare" (genomblåst fler gånger i torken/rensen), är kontrollerad mot mögel och andra "hemskheter".

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 960
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 415
Senast: valpköpare
·
Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
12 426
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar