Kristallsand i lådan på utställning.

YlvaG

Trådstartare
Ja, när jag var med min uppfödare på utställning så sa han att dom använder kristaller i lådan när dom är på utställning iom att katten kanske väljer att lägga sig där innan han "gjort sina behov" och då fastnar det inte sand eller damm i pälsen.

Det låter vettigt iom att det är ragdoll vi har, det är ju en del päls ;)

Har ni med er kristaller till lådan? Eller egen sand eller kör ni på "bjude-sanden"?

Det börjar dra ihop sig för mig att skicka iväg anmälningar och jag är redan jättenervös. Har dock en perfekt låda som jag tänker sno från köksskåpet och göra om till utställningslåda ;)

Sv: Kristallsand i lådan på utställning.

Jag använder bjudsanden, mina katter har aldrig lagt sig i utställningslådan men går man bort mot kat II katterna så ligger var och varannan där. Haha.

Min katt kommer nog rata all form av puffar och kuddar. Tänkte pula ihop en filt bara- det är det jag tror hon skulle gilla. Bäst hade varit och ta med hela hennes kontorsstol som skulle slängas innan hon kom. det vart lite förseningar med det och nu har vi inte hjärta att ta ifrån henne den. :angel:

Ja, att sova i kattlådan är poppis. ;) Jag har försökt erbjuda mina katter en puff/bädd att ligga i, med lite blandat resultat. Jag brukar köra på bjud-sanden, men ibland låter jag inte kattlådan stå framme i buren förrän efter bedömningen är färdig, jag brukar bara ställa in den en stund för att se om de är nödiga och sen ta ut den. Nu har det inte direkt hört till vanligheterna att mina katter gått till panel ;) så det är kanske annorlunda med katter som oftast gör det. Kristallsand har jag aldrig använt hemma och är tveksam till att mina katter skulle vilja göra sina behov i kristallsand på utställning.

Men sen tar jag det inte heller på jättestort allvar, lite damm i pälsen är inget jag direkt oroar mig för. Jag kommer ihåg en utställning för några år sedan, då satt jag och en vän och pratade i väntan på kat II-panelen. Aktiviteten var hög runtomkring, katter blev putsade och kammade intill perfektion. Efter ett tag säger min vän: "Nu är det snart dags, jag kanske ska plocka upp mina katter ur kattlådan?" :D :love:

/Erica

Liknande trådar

C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 774
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama