Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänkte ansöka om kreditkort inför en semester i jul och vet mycket lite om dem. Men om jag har förstått rätt så finns det vissa kort med förmåner? Finns det några bra och förmånliga kort ni rekommenderar? Något jag ska hålla mig borta ifrån?
Jag tänkte ansöka om kreditkort inför en semester i jul och vet mycket lite om dem. Men om jag har förstått rätt så finns det vissa kort med förmåner? Finns det några bra och förmånliga kort ni rekommenderar? Något jag ska hålla mig borta ifrån?
Jag hade använt ett Mastercard med kredit. Mina Visa har inte fungerat i staterna, men väl mitt Agrolkort som är kopplat till Mastercard. Mastercard fungerar även i uttagsautomaterna (våra Visa gick inte där heller).
Det kommer inte att fungera med vanligt bankkort är jag rädd. :S
För oss har det inte varit några problem eftersom det inte kostar oss något så länge vi betalar inom en månad.
Men det är en trygghet att ha med sig ett kort som man vet funkar.
Annars går ju Amex i hela amerika, men de villkor jag har tittat på har inte varit så förmånliga.
Lycka till och ha det underbart!
Är detta t ex ett bra upplägg?
Kortet har ingen årsavgift. Varuköp med kortet är avgiftsfria och om du reser till utlandet tar vi inte heller några avgifter om du tar ut kontanter i en bankomat.
- Upp till 6 veckors räntefri kredit
- Ingen kontantuttagsavgift
- CashPoints på alla köp
- Reseförsäkring och avbeställningsskydd inkluderat
Men sedan står det ett valutapåslag på 1.75% Är det inte motsägelsefullt?
De måste tjäna pengar på något Men jag tycker det är bättre att ha ett sådant påslag än en enhetsavgift. Jag betalar hellre när jag använder det än betalar "bara för att" sas.