krampanfall

lillamy73

Trådstartare
Idag fick min hund ett krampanfall i köket. Var övertygad om att hon skulle dö mitt framför ögonen på oss.
Blev så orolig att jag glömde telefonnumret till veterinären. mobilen som har pekskärm levde sitt egna liv tills min man tog kommandot och fick fram veterinärernas nummer.

En akut tid in till stationen och proverna visade inget alarmerande.

Mer än vad jag har misstänkt hela tiden. Att alla hennes urinvägsinfektioner som hon har haft satt sina spår på njurar. Något dåligt värde på röda blodkroppar men inget som borde löst ut anfallet.
fick kramp lösande utskrivet ifall det skulle återkomma.

Finns det någon som haft en hund med kramper där det bara varit en gång och sedan aldrig mer?

Sv: krampanfall

Min hund fick en propp i ryggraden och jag upplevde att hon krampade då. Så här i efterhand kan jag nog konstatera att det var en blandning av rädsla från henne och hennes muskler som kämpade. Hon fick denna proppen i somras och var helt återställd någon månad efter, sedan har hon genomgått rehab och har idag inga bekymmer.

Min chihuahua fick CECS när han blev äldre. Först krampade han bara vid enstaka tillfällen men i slutet (14 år gammal) kom det ofta. (Det här lät lite hemskt, så jag tillägger att många hundar med CECS blir av med sina kramper vid rätt diet.)

Hur såg hunden ut när den krampade?

Hon vred huvudet åt vänster och lade sig ner åt samma håll medan hon låg som ett u. Försökte komma upp? Jätte svårt att förklara.
Hennes mun var öppen. Var helt säker att det var döds ryckningar.

Usch jag är jätte rädd att hon ska få det igen.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 503
Senast: Dopy
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 877
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 161
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 908
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur