Nalasmatte

Trådstartare
Hej
Vet att det redan finns trådar om detta men jag har lite frågor.

Min hund började spy igår vid 12 tiden.
Hon har fortsatt spy sedan dess och det luktar sjukt illa, mycket värre än bajs.
Nu är det bara vätska som kommer ut, slem och vatten typ.

Jag tog bort maten igår.
Hon är pigg och skuttar omkring när hon är ute. Osäker på om hon har bajsat.

Vad gör jag? Avvakta och se om hon bajsar under dagen? Ska hon ha fri tillgång till vatten?

// orolig matte

Hej
Vet att det redan finns trådar om detta men jag har lite frågor.

Min hund började spy igår vid 12 tiden.
Hon har fortsatt spy sedan dess och det luktar sjukt illa, mycket värre än bajs.
Nu är det bara vätska som kommer ut, slem och vatten typ.

Jag tog bort maten igår.
Hon är pigg och skuttar omkring när hon är ute. Osäker på om hon har bajsat.

Vad gör jag? Avvakta och se om hon bajsar under dagen? Ska hon ha fri tillgång till vatten?

// orolig matte

Ta tempen på hunden och ring veterinären för råd.
Kan din hund fått i sig något?
Hållkoll så att hunden inte blir uttorkad, uttorkning går fort och kan bli väldigt otrevligt även om grundorsaken till kräkningarna skulle vara ofarlig.

Ta tempen på hunden och ring veterinären för råd.
Kan din hund fått i sig något?
Hållkoll så att hunden inte blir uttorkad, uttorkning går fort och kan bli väldigt otrevligt även om grundorsaken till kräkningarna skulle vara ofarlig.

Ringde veterinären vid 9.
Skulle ge lite vatten i taget och se om hon får behålla det. Men hon kräks upp det.
Hon är inte den typen som äter saker, det jag isf kan tänka mig är något dött djur/gammalt kött.

Jag vågar nog inte vänta längre nu med att åka

Nu åkte vi från djursjukhuset utan hund.. har gas i nästan hela tarmarna. Och hon har pålagringar i ryggkotorna både bröstryggen och ländryggen :(
Fick lämna henne nu och så ska dom göra ultraljud under dagen och försöka se varför hon är så full av gas

Nu åkte vi från djursjukhuset utan hund.. har gas i nästan hela tarmarna. Och hon har pålagringar i ryggkotorna både bröstryggen och ländryggen :(
Fick lämna henne nu och så ska dom göra ultraljud under dagen och försöka se varför hon är så full av gas
Men lilla hunden då :(

Dom ringde nu och dom har inte kunnat göra något ultraljud. Dom vågar inte ge henne lugnande för hon har för hög hjärtfrekvens. Dom har tagit prover på bukspottkörteln och det visar att något är avvikande men måste ta fler prover.

Usch det är så jobbigt när djuren är sjuka :( så tyst och tomt här hemma och tankarna snurrar :(

Tur att du åkte in.
Hoppas hon kryar på sig snabbt.

Hon har förmaksflimmer och dom vågar inte ge lugnande. Dom behöver först kolla upp hjärtat varför det slår ojämnt och skulle försöka göra det i vaket tillstånd stående.. dom hade försökt röntga henne igen men det går inte hon blir för stressad och stark så dom kan inte hålla henne på britsen.. hon har slutat kräkas och fått diarré, så dom hoppas nu på att det inte är helt stopp i magen. Dom ska prova ge henne lite mat, och kräks hon då skulle dom höra av sig och ta beslut om hur vi ska göra

Vilken fruktansvärt jobbig situation, jag hoppas verkligen du får goda nyheter snart! Det låter ju bättre att hon i alla fall börjat bajsa nu, även om det är diarré... Håller tummarna!

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 465
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 381
Senast: Celinehenn
·
Hästvård Vi har ett föl som är fyra dagar gammalt. Tarmbäcket släppte efter ca 4 timmar med hjälp av Microlax. Hon hade sedan dom efterföljande...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: Eloise
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 328
Senast: regina11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka