Whirlie
Trådstartare
Min katt har kräkts ca 2ggr/dag sedan i torsdags. Har varit småhängig vissa dagar (och inland ovanligt busig), ätit dåligt och varit glanslös i pälsen sedan några veckor/någon månad. I torsdags hittade jag en spolmask i kräket, och gav i fredags morse en tablett Milbemax. Hon har dock fortsatt kräkas efter det.
Hon kissar och bajsat ungefär som vanligt, och igår såg sambon en död mask i bajset när han tömde lådan. Hon är just nu piggare än förra helgen och hoppar glatt runt på tomten (förra helgen låg hon mest i vår säng) så hon verkar på bättringsvägen.
Jag är dock lite orolig för att hon inte slutat kräkas. Vi har kokat kyckling, men det vill hon inte äta. Däremot har jag gett henne Applaws kycklingbröst (blötmat), som hon äter med god aptit. Enligt förpackningen består maten av 75% kycklingbröst, 24% kycklingbuljong ("broth") och 1% ris. I mina öron låter det som perfekt skonkost.
Tycker ni jag kan fortsätta ge det tills hon blivit bättre?
Och när tycker ni jag ska börja bli orolig på riktigt och ringa veterinären?
Hoppas på kloka svar.
Hon kissar och bajsat ungefär som vanligt, och igår såg sambon en död mask i bajset när han tömde lådan. Hon är just nu piggare än förra helgen och hoppar glatt runt på tomten (förra helgen låg hon mest i vår säng) så hon verkar på bättringsvägen.
Jag är dock lite orolig för att hon inte slutat kräkas. Vi har kokat kyckling, men det vill hon inte äta. Däremot har jag gett henne Applaws kycklingbröst (blötmat), som hon äter med god aptit. Enligt förpackningen består maten av 75% kycklingbröst, 24% kycklingbuljong ("broth") och 1% ris. I mina öron låter det som perfekt skonkost.
Tycker ni jag kan fortsätta ge det tills hon blivit bättre?
Och när tycker ni jag ska börja bli orolig på riktigt och ringa veterinären?
Hoppas på kloka svar.