Kraftfoder med lågt energivärde?

B

Bärin

Någon som har något tips på något kraftfoder med lågt energivärde?:)

Sv: Kraftfoder med lågt energivärde?

Lucernpellets och Krafft Ponny är vad jag kommer på så där direkt som har lägre energivärde än t ex havre.

Krafft Groov har lågt energi innehåll.

Har kommit en ny kraft för hobby hästar
Vet inte något direkt om den. Såg den på granngården sist.

Det är svårt med kraftfoder som har lågt energivärde - eventuellt går det att välja ett med högre kvot om det är protein som saknas. Avser då Soja eller Krafft Protein eller liknande, men det beror ju på resten av foderstaten/ analysvärdena.

Vet att hippo har både ett peleterat som heter Chiois (eller liknande) och müsli som heter harmony. Båda dom två är utan havre och kan ges till hästar som blir heta.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
422
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har två hästar som behöver ett ganska bladigt foder för att inte få problem med fri fekalvätska. Jag köper därför helst andraskörd...
Svar
1
· Visningar
338
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar