kraft breed

Y

yodi

är det någon här som har erfarenheter av kraft breed eller kraft plus grön som det tydligen ska döpas om till, som tillskotts foder till högdräktigt/digivande sto på sommarbete? betet är tyvär vare sig stort eller näringsrikt. är det någon som vet hur mycket en säck kostar?

Breed hade jag till min, och det funkade kanon. Hon är lite kräsen, men det gick ned. :) Kommer inte ihåg vad det kostade, men mellan 120-150 skulle jag tro att det var. Rekommenderar det iaf.

Priset på Breed skiljer från Granngårdenbutik till Granngårdenbutik men ligger på mellan 250 - 280 kr/30 kg. Jag ger 252.50 kr.

Ang erfarenheter av det så ger jag det nästan alltid till unghästar etc, men det är ju för det passar i foderstaten. Att det blir just breed och inte t ex soja och/eller Krafft protein är för jag föredrar Breed helt enkelt, jag tycker det är bättre. Men jag skulle ju aldrig lägga på det 'bara för att' utan att ha räknat på det så det passar in i foderstaten.

Däremot, när det handlar om tillskott på betet på ett digivande sto och där man vet med sig att betet inte är bra/inte kommer räcka så skulle jag mycket väl kunna använda det 'bara ändå'. Normalt ger jag Groov till de som behöver 'extra' på betet men ett sto med diande föl så skulle Breed vara givet! =)

Här kostar den 260 kr för 30 kg.

Har inga erfarenheter av den, men de på Krafft säger naturligtvis att den är bra, om jag betäcker mitt sto kommer hon nog få äta PlussGrön som den nu heter :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 500
Senast: Irival
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 061
Senast: Lobelia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 068
Senast: AraSlei
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.