kraft breed

Y

yodi

är det någon här som har erfarenheter av kraft breed eller kraft plus grön som det tydligen ska döpas om till, som tillskotts foder till högdräktigt/digivande sto på sommarbete? betet är tyvär vare sig stort eller näringsrikt. är det någon som vet hur mycket en säck kostar?
 
Breed hade jag till min, och det funkade kanon. Hon är lite kräsen, men det gick ned. :) Kommer inte ihåg vad det kostade, men mellan 120-150 skulle jag tro att det var. Rekommenderar det iaf.
 
Priset på Breed skiljer från Granngårdenbutik till Granngårdenbutik men ligger på mellan 250 - 280 kr/30 kg. Jag ger 252.50 kr.

Ang erfarenheter av det så ger jag det nästan alltid till unghästar etc, men det är ju för det passar i foderstaten. Att det blir just breed och inte t ex soja och/eller Krafft protein är för jag föredrar Breed helt enkelt, jag tycker det är bättre. Men jag skulle ju aldrig lägga på det 'bara för att' utan att ha räknat på det så det passar in i foderstaten.

Däremot, när det handlar om tillskott på betet på ett digivande sto och där man vet med sig att betet inte är bra/inte kommer räcka så skulle jag mycket väl kunna använda det 'bara ändå'. Normalt ger jag Groov till de som behöver 'extra' på betet men ett sto med diande föl så skulle Breed vara givet! =)
 
Här kostar den 260 kr för 30 kg.

Har inga erfarenheter av den, men de på Krafft säger naturligtvis att den är bra, om jag betäcker mitt sto kommer hon nog få äta PlussGrön som den nu heter :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 537
Senast: giovanna
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 218
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 479
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp