Kraffts vitaminer

MiaFia

Trådstartare
Har sett i ridsport att det har kommit ut pelleterade vitaminer. Men tror ni att hästarna tar upp de lika lätt som de flytande eller är det någon skillnad åt något håll?

Senast ändrad:
Sv: Kraffts vitaminer

Hmm...såg också att de har kommit ut med pelleterade vitaminer. Min häst är väldigt pillig med sånt, han pillar gärna ut dem, har haft pelleterade mineraler och han lyckade plocka ut dem ur fodret hela tiden. Så jag kör med vanliga flytande vitaminer på han. HUruvida de kan ta upp de pelleterade vitaminerna lika bra som det flytande vet jag faktiskt inte men jag kan tänka mig att de har lättare att att upp de flytande eftersom de pelleterande måste smälta i magen innan kroppen kan ta upp dem. Men jag vet inte säkert....

På mina hästar har det funkat bättre med pelleterade mineraler än med dem i pulverform och de flytande. En del av de billigare flytande mineralerna luktar lite äckligt tycker mina hästar så de ratar dem. Tycker det blir både billigare och mer praktiskt med pelleterade vitaminer och mineraler. Har provat Kraffts pelleterade B-vitaminer och de har funkat jättebra.

Det fanns en liknande tråd för ett par dagar sedan med denna rubrik : flytande vitaminer/miniraler?

Läs gärna den.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
539
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hos människor har man sett kopplingar mellan låga nivåer av D-vitamin och olika typer av rubbningar i ämnesomsättningen, medan...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka