Kraffts olika "användningsområden"

T

Tinkerbell

Hej!!

nån som berätta för mig till vilken typ av häst och arbete de olika krafft ska ges?

Krafft Groov
Krafft Groov Nya
Krafft Grund
Krafft Rehab, eller inbillar jag mig att det finns? *blanda ihop*
Krafft Pluss

Vet ju att allt beror på hur mkt man ger, men rent generellt??
 
Sv: Kraffts olika "användningsområden"

Allt beror på vad ens hö innehåller, säger jag.

Det kan hända att ett dräktigt sto kan födas på Krafft Grund, likaväl som en ponny kan behöva Nya Groov, ett halvblod kan äta Krafft Ponny och en häst som rids kan äta Rehab... Det hänger på vad man har för grovfoder i grunden och vad det eventuellt behöver kompletteras med.

I vårt stall har de alltid fodrat med Miner Blå (stallägaren köper in), för det har bara stått "normalpresterande, vuxna ridhästar" där. Helt enligt vad Krafft rekommenderar... Vad de missat var att grovfodret just här är genomgående extremt fosforfattigt, att det inte finns en chans att det skulle ge en bra balans mellan Ca och P med Miner Blå.
Nu vet jag ju inte exakt hur analyserna har sett ut genom åren, men de år som jag haft min häst där har man sett ett tydligt mönster. Trakten är tydligen allmänt fosforfattig, om man kollar runt vad olika Bukefolk har för analysvärden... ;)
 
Sv: Kraffts olika "användningsområden"

Jag ger KraftRehab till mitt halvblodsto som har boxvila pgr av skada
 
Sv: Kraffts olika "användningsområden"

Annars så står det ju på Kraffts hemsida vilken typ av häst som ev ska äta det eller det..åtminstone hur det är tänkt..Allt står där.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte mig två stolar och ett litet balkongbord för några hundralappar i dag. De är som synes begagnade och behöver ju lite kärlek...
Svar
9
· Visningar
979
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 866
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 460
Senast: MiniLi
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp