Kraffts mineraler

M

MischaMir

Någon som vet skillnaden både i pris och innehåll på Krafft miner blå och grön? Man kan ju gå in på hemsidan o kolla, men det är ju ingen jätteskillnad.
Prismässigt tror jag att grön är billigare, eller?

Sv: Kraffts mineraler

Visst är det skillnad. Det är mer kalcium i blå än grön. Mer fosfor i grön än blå. Magnesium och selen är samma på båda. Då jag gjort analys av mitt hö så passar grön bäst för min del. Har du analys på ditt hö/selage ?

Är det inte så dessutom att den gröna inte innehåller några vitaminer, jag har för mig det i alla fall.

Den gröna är änkt som betesmineraler och då gräset innehåller så mycket vitaminer samt att de ex får D-vitamin genom solen behövs inga tillsatta vitaminer.

Japp det har jag, ville samtidigt ha en foderstat och då skulle miner blå passa min häst bäst. Har haft miner grön under sommaren..

MischaMir skrev:
Japp det har jag, ville samtidigt ha en foderstat och då skulle miner blå passa min häst bäst. Har haft miner grön under sommaren..
Vad ger du för kraftfoder. Då jag har pellets som innehåller vitaminer så behöver jag ej ha dessa i mineralerna oxo.

Citat från hemsidan Krafft.nu:

KRAFFT MINER Röd ger högpresterande hästar ett balanserat intag av vitaminer, mineraler och spårämnen. Hög nyttjandegrad och god smaklighet.
Medan den blåa:

KRAFFT MINER Blå ger ett balanserat basintag av viktiga vitaminer, mineraler och spårämnen. God smaklighet. Framtaget speciellt för svenska hästars behov.
Så det beror på hur mycket man tränar hästen osv.

Jag ger Krafft grund. Enligt foderanalysen skulle jag ge 1 kg grund om dagen samt 70 g mineraler.
Vad har du för kraftfoder?

MischaMir skrev:
Jag ger Krafft grund. Enligt foderanalysen skulle jag ge 1 kg grund om dagen samt 70 g mineraler.
Vad har du för kraftfoder?
Edel Hippos "Häst".

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
576
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
386
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 994
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar