Krafft MagTarm

_Runaway_

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av det? Nu ger jag min häst Andapsin (som typ förebygger magsår genom att skapa en hinna på magsäcken) eftersom han ska äta Metacam en längre tid. Hans mage har funkat utmärkt, men jag tänkte lite idag. Andapsinen är ju trots allt också en slags medicin och inte helt naturligt :smirk: Funderar på om man istället kan ge typ Krafft's MagTarm? Hur funkar det, eller funkar det öht? Hästen kommer stå stilla hela oktober till december, box nattetid och liiten sjukhage dagtid.

Sv: Krafft MagTarm

Hej jag har använt Mag Tarm till min fd. fånghäst vid foderbyten och det har funkat bra. Vid antibiotika till mig och min häst äter vi mjölksyrebakterier t ex. Probimin det funkar jättebra.

Okje, ja det är just fånghäst det gäller. Men kan det ha positiv effekt för att hålla igång mage och tarmar under tiden han medicineras? Eller det kanske inte kan ses som en ersättning av magsårsmedicinen?

Jag brukar ge Magtarm när min häst är under medicinering, just för att skydda lilla magen. Jag vet inte riktigt vad Andapsin är för något, är det din veterinär som har rekommenderat dig att ge det skulle jag nog ringa och fråga om det är ok att byta.

Liknande trådar

Foder & Strö ja se föräldrar..... :cool: JAG vill gärna ge Hamlett Krafft's Magtarm i förebyggande syfte nu under vintern, anledning: han står...
Svar
2
· Visningar
1 250
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Adventskalendertråden 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur