Kotledsvrickning..

A

annsi_pluring

Efter mkt om och men har veterinären konstaterat en kotledsvrickning på min fjording.. *suck*
Han har stått i sjukhage 2 veckor nu.. Hade första veckan ett så kallat gipsbandage.. och går nu lindad..
Nån som har nån erfarenhet att sånt.. Hur länge behövde era hästar vila??
Kollade honom idag, efter precis 2 v. ingen förbättring alls.. :cry:

Sv: Kotledsvrickning..

annsi_pluring skrev:
Efter mkt om och men har veterinären konstaterat en kotledsvrickning på min fjording.. *suck*
Han har stått i sjukhage 2 veckor nu.. Hade första veckan ett så kallat gipsbandage.. och går nu lindad..
Nån som har nån erfarenhet att sånt.. Hur länge behövde era hästar vila??
Kollade honom idag, efter precis 2 v. ingen förbättring alls.. :cry:

Min pålla hade en kotledsvrickning hö bak förra året. Hon hade sk gipsbandage under 3 veckor, samma tid fick hon stå i sjukhage. Sedan var det bara att vänta... hon fick gå i en lite mindre hage för att inte bli totalt knäpp, men det tog ganska precis 6 mån efter skadan som hon blev friskförklarad. Ofta tar dessa skador lång tid på sig att läka ut om vrickningen var rejäl.

Lycka till!

/Lizzie

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
922
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 475
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka