gummisnodd

Trådstartare
Min pålle fick en knöl på kotan i somras, hux flux, utan att vara halt eller varm eller något annat heller. Den sitter på utsidan "snett framåt" och är hård. Det är ingen svullnad utan en hård knöl.

Han är inte halt eller ömmar men det ser ju lite konstigt ut.
Jag har pratat med vet. men han tyckte inte det var något att bry sig om om han inte var halt. Ytterligare en vet. har sett det och klämt men han visste inte vad det var, någon här som vet?

Tacksam för ideér :bow: .

Sv: Kotknöl?

Överben?
Oftast ingen fara mer än att det är ett skönhetsfel.

majja22 skrev:
Överben?
Oftast ingen fara mer än att det är ett skönhetsfel.

Tack för svar!
Jo, det ett förslag jag har övervägt.
Jag har dock aldrig hört att någon haft det på kotan, hur uppstår det ? slag/spark eller överbelastning?

Låter som överben.

Min häst har en hel del knölar på sina ben, dessa har hon fått av sparkar, slagit i nån sten i hagen... Så länge de inte är varma eller har ont, så är det ingen fara.
Kan väl tänka mig att det är brosk den består av och det ser som sagt inte så snyggt ut.

/Malin

Molekyl skrev:
Låter som överben.

Min häst har en hel del knölar på sina ben, dessa har hon fått av sparkar, slagit i nån sten i hagen... Så länge de inte är varma eller har ont, så är det ingen fara.
Kan väl tänka mig att det är brosk den består av och det ser som sagt inte så snyggt ut.

/Malin

Tack!
Det stämmer säkert!
Det är inte så tjusigt nej, och många undrar vad han gjort och om han är "sjuk"...och ska han ridas? är han inte halt? är frågor jag har fått :o .

Det är väll bara att strunta i detta och köra på som vanligt, han har även ett ganska fult ärr på samma ben vid hasen, så vacker är han inte direkt, men det är ju inte det som betyder något i längden ;) .

Liknande trådar

Hästvård Min häst är halt och vet inte vad det kan vara, hur jag ska gå tillväga eller vad det kan bero på! Hon är en ädel maxad d-ponny på 8år...
Svar
10
· Visningar
2 915
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 228
Senast: Hedwig
·
Hästvård Min häst fick förra hösten väldigt otäck mugg i ena karleden bak. Behandlade hela hösten (hade veterinär ute med) men det gav inte ed...
Svar
11
· Visningar
2 480
Senast: godishanna
·
Kropp & Själ Juli 2016 ramlade jag av hästen, bet hål i läppen och fick sy ett par stygn på akuten (syddes på insidan av läppen men hade bitit helt...
Svar
7
· Visningar
1 236
Senast: Thrillie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka