Kota över?

finapina

Trådstartare
Jag undrar om ngn har en film på en häst som kotar över? Har läst om detta men får inte riktigt ngn bild hur det kan se ut.Ser den även halt ut t.ex?

Googlade lite, och detta verkar vara ett exempel på överkotning bak..
Tack så mkt, jag fattar nu! Kan problem med bakbenen visa sig som snubblighet/överkotning på frambenen? Eller är det alltid benet/ hoven där problemet sitter som överkotningen märks på?

Tack så mkt, jag fattar nu! Kan problem med bakbenen visa sig som snubblighet/överkotning på frambenen? Eller är det alltid benet/ hoven där problemet sitter som överkotningen märks på?
Det har jag tyvärr inte koll på, men överkotning kan väl ha neurologisk orsak (läs om polyneupati tex) och då tänker jag att om flera nerver är inblandade så kan väl lite vad som helst ske. Däremot om den är endast snubblig hade jag utrett mkt annat först.
Letat hältor, även fått hovar undersökta noga, fått skoningen uppkollad av en klinikhovis tex.

Kort sagt, en veterinärklinik för koll kan nog vara en god idé.

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
570
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 914
Senast: fio
·
Hästvård Har varit intresserad av en häst som besiktigades och uppvisade svag hälta i ena frambenet. Han behandlades i kotorna och har återbesök...
Svar
17
· Visningar
2 069
Senast: casio01
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA