Kosttillskott

H

HoppFantasten

Ska försöka posta denna tråden för den fungerar inte för CeciliaW.

Är det någon som har tips på något kosttillskott man kan använda för att öka tillväxten av man och svans?

:bow:

Sv: Kosttillskott

Ingen som har tips på ett kosttillskott som främjar tillväxten av man och svans? Kom igen nu, NÅN måste ju veta något som är bra...

Vi människor kan äta silicea för hår och naglar. Det kan man kanske ge hästar också, du får prova.
M vH A_Z

asterix_zaphir skrev:
Vi människor kan äta silicea för hår och naglar. Det kan man kanske ge hästar också, du får prova.
M vH A_Z
Det känns som om jag inte har nån lust att "testa" när det handlar om en häst... någon annan som har tips på ett tillskott?

Linfröolja - har det positiv effekt på man och svans?
Groddolja?

Har även fått tips om Chevinal Plus - någon som testat det? Har inte lyckats få tag på någon information att det skulle vara bra för päls, man eller svans, utan snarare för tävlingshästar så jag är lite fundersam.

Silicea är en kiselmineral och jag var inne på Eclips Biofarmb och kollade deras tillskott. De har Kiselgur och det är bra för att stärka hovarna och bättre hårrem och för skelettet.
www.eclipsebiofarmab.se

Senast ändrad:

Jag frågade en frisör hur det kommer sig att vissa människor och hästar får långt fint hår, medans andra aldrig får mer än axellångt.
Hon berättade att det beror på hur ofta man tappar sina hårstrån.Ett strå som sitter kvar tex 7år hinner ju bli mycket längre än ett som bara sitter 3 år.
Har aldrig tänkt på det innan!

Jo, det är klart.. men då är ju frågan, Varför sitter håret kvär längre på vissa medans andra tappar det tidigare?
kan man förebygga det med något kostillskott?

/K.A

Linfröolja kan funka.. Mitt ena sto har iaf fått tjockare svans, hon får en "slurk" linfröolja varje dag.

Snärjmåra är en växt som är rik på kisel och befrämjar hårväxten. Kan vara till hjälp för hästar med tunn man och svans eller skört tagel. Antingen så kan du köpa Kiselgur och prova eller så kan du köpa bara Snärjmåra. Vilket som..

Jag använder Steel-joint, det är som namnet säger egentligen till för att stärka hästens leder men funkar även bra till hovar och päls.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 528
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 111
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
715
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama