Jag vill egentligen inte starta en debatt om kosttillskotts verkan eller ej men inser att det är svårt att låta bli. Jag har, av skäl jag inte vill gå in på här, från väldigt många olika håll, blivit rekommenderad att äta magnesium för att eventuellt bli fri från vissa "krämpor". En av de som sagt detta är en av mina läkare. Det gjorde att jag började kolla upp magnesium och de symtom jag hade och landade i att det inte finns någon medicinsk forskning som stödjer att magnesium (oavsett sort) som stödjer att det skulle hjälpa (däremot forskning som säger att det finns tydlig placeboeffekt). Men däremot i trådar på forum, vid reklam av preparat och andra erfarenhetsberättelser så finns massor av empiri att folk lindras eller blir helt botade vid intag av olika tillskott (vid muskelkramper, myrkryp, nervskador). Jag har nu själv ett par månader drygt testat ett magnesiumtillskott som lyfts fram som "bot" för de symtom jag har, sedan även en längre period en annan sort, och I feel nothing, Inget är bättre (eller sämre förvisso) men jag är ju rätt mycket mer pank. Hur är era tankar om detta?
Tillägg: Vill vara tydlig med att jag är skeptiskt inställd till det här med tillskott (människor och djur) men kan bli överbevisad, därav att jag testar.
Tillägg: Vill vara tydlig med att jag är skeptiskt inställd till det här med tillskott (människor och djur) men kan bli överbevisad, därav att jag testar.
Senast ändrad: