• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Trassel_tösen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 510
T

Trassel_tösen

Hur mycket kostar det att köpa torv på ett ungefär?? Jag ska kanske ha en c-ponny i höst, hur mycket brukar man köpa in per gång? Var kan man köpa torv? Granngården?
tack på förhand
/L loppizz@hotmail.com

Vi köper från en gubbe som bara säljer torv. Då är det strötorv och ingen trädgårdstorv. Kostar 65 kr balen. Balarna är stora och vi är super nöjda :)

Där jag köper kostar det 80kr/balen (ungefär lika stor som en kutterbal) Alltså ganska mycket dyrare än kutter.

Vi köper av stallägaren för 65:-/bal. Vet ej var denne handlar ifrån.

Vi köper från Granngården,de tar ca 80;- för en hårdpressad 400-liters-bal.Vi brukar köpa 5-6 balar/häst och gång och det räcker ca en månad till mitt fullblodssto, till den andra hästen,en C-ponny går det åt ca 1 bal/vecka.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: tanten
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 323
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 558
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig... 2
Svar
26
· Visningar
2 997
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka