Kostnad Ultuna

R

Raimondo

Vet någon vad det kostar att ha en häst stående ett dygn på Ultuna?

Sv: Kostnad Ultuna

En hel del, beroende på varför hästen står på Ultuna.
När min pålle stod på Ultuna 6 dagar pga svår kolik, gick det på över 19.000 kr med akutbesök i stallet, dropp, smärtstillande, lugnade medel, tandkoll, flera rektalundersökningar, svält och observation mm. Ändå hittar de inte felet...:confused:
Försäkringen tog det mesta, fick betala 5200 kr när jag hämtade hem honom. :banana: + 800 kr för akutbesöket av Ambulanstoriska.
Man betalar kontant när man hämtar hästen, så det gäller att ha pengar i plånboken eller på kortet.:crazy:

Inte behöver man väl betala kontant på Ultuna. Det har jag aldrig gjort...

What? Jag har varit på Ultuna flera ggr och aldrig betalat kontant, de skickar räkningen.

Universitetsdjursjukhuset; skrev:
Fr o m 1 okotber 2007 gäller KORTBETALNING, innan hästen går hem.
Tyvärr tar vi ej emot kontanter, " endast kortbetalning ". Var vänlig tag med försäkringsnummer om direktreglering önskas. Glöm inte passet.

Sök på SLU så får Ni se.

Spännande. Jag var där i slutet av november... Fick en räkning skickad.

Jopp, sedan oktober 2007. Både på Häst och Smådjur, även på Smedjan. Kortbetalning.

Liknande trådar

Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: Amk
·
Kropp & Själ Okej, jag måste ha glasögon. Och jag vill veta kostnad mellan tummen och pekfinger. Jag förstår att bågar är en kostnad och glaset en...
2
Svar
32
· Visningar
644
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 166
Senast: Kilauea
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 098
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur