kostar d så mycke o "framställa"

G

GoddessOfLove

kostar d så mycke o \"framställa\"

cortaflex att en dunk m knappt 4 liter kostar 3000 spänn...?
 
Re: kostar d så mycke o \"framställa\"

oj... inte för att jag har hört talas om sånt... men vad är det och hur i helsike kan d vara så dyrt? vem köper sånt till sin häst?
 
Re: kostar d så mycke o \"framställa\"

jag köpte också det tidigare. då betalade jag 1000 kr för 1 kg. Men efter att ha provat det i 2 månader utan resultat la jag ner det.

Jag vet inte varför det är så dyrt, tror knappast att det kostar så mycket att tillverka det. Däremot är det inte konstigt att de inte sänker priset så länge som det finns personer som är beredda att köpa preparatet för hutlösa priser. Överhuvudtaget tycker jag att kosttillskott och vitaminer för häst är dyrt - med vad gör man inte för sin fyrbente vän ;)
 
Re: kostar d så mycke o \"framställa\"

Vad innehåller det exakt och hur länge räcker en dunk?
 
Re: kostar d så mycke o \"framställa\"

http://www.equine-america.co.uk/docs/1.pdf
Proportioner uppger de inte.
Innehållet är alltså en del naturliga substanser som kroppen använder för att bygga upp glukosamin o chondrotinsulfat det finns vad jag vet inget som stöder teorin att extra tillförsel av dessa skulle öka bildningen av glukosamin o chondrotinsulfat.
PL
 
Re: kostar d så mycke o \"framställa\"

Jag använde cortaflex under ca 6 mån utan något större resultat. Gick sedan över på Biosynov och märkte redan på en månad en klar förbättring på min gamla tävlingshäst. Hon har nu fått det i 1,5 år och jag har inga planer på att byta. Det positiva med bytet var även att det är mycket billigare ca 360kr/mån. Det svåra med dessa preparat är att veta vad som verkligen gör nytta. Kanske fick jag resultat av cortaflexen samtidigt som jag böt till Biosynov eller så funkade det så bra med biosynoven att resultatet kom av det, men då det har funkat i längden så har jag fortsatt.
/M
 
Re: kostar d så mycke o \"framställa\"

Kan jag inte tänka mig att det gör.
Däremot fungerar det, och så länge det ger effekt så fortsätter jag.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag är bara nyfiken, ni som har gjort det eller vet vad det kan kosta, vad kostar det att dra in kommunalt vatten (avlopp finns) i hus...
Svar
18
· Visningar
1 143
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 116
Senast: Jahaja
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 395
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp