M

Moogle

Tillåt mig presentera *trumvirvel* Korven!
DSCN3348-1.jpg

:banana:

Jag har fått äran att vara fodervärd åt Reykurs nyförvärv S*Jolly Roger's Arawn (som på grund av förvirring angående uttal av namnet kombinerat med hans utseende fick tilltalsnamnet Korven så fort jag såg honom). Han är helt otroligt gosig och social, för att inte tala om snygg!

DSCN3352.jpg

I buren på väg hem till Gävle:
DSCN3392.jpg

Just nu sitter han på sin egna hylla i linneskåpet bredvid datorn och håller koll på mig så att jag inte gör något dumt:
KorvHemlig.jpg

Är han inte bedårande? :love:

Sv: Korven!

Bedårande var namnet! Han är nog den absolut trevligaste kattunge jag mött. :love:

Jag är glad att han får vara foderkatt hos dig. :D

1. Ahaaa..!
Det är du som är du!:idea::D
Nu vet jag plötsligt varför du dyker upp nu och då med kommentarer som vittnar om att du vistas på mina forma jaktmarker...;)

2. Korven är fin. Jättefin...
...och jag hatar det. Rexar ska vara fula!:devil: ...och jag vill aldrig ha någon!
Allvarligt talat så har jag också fallit för deras charm, och är avundsjuk på dig över den lille gynnaren. Psyket på den till trots... Det är ju inte för inte som "Rex-hysterisk" numera är en parameter i mitt katt-vokabulär...:angel:

3. Så praktiskt med fodervärdsavtal!
(har redan avhandlat denna fascination med kattägaren)
Berätta gärna lite om hur du upplever den dealen, vore intressant att höra.

1. Ja, det är jag som är jag! Och det är du som är du! Vi har aldrig träffats, men jag har varit hemma hos dig en gång när du var bortrest ;)

2. Första gången jag mötte rexar var jag också lite skeptisk, men efter att ha bombats med rexbilder några månader och bott ihop med Reykurs katter ett par gånger upptäckte jag att "vanliga" katter började se konstiga ut :rofl:

3. För mig är det perfekt. Jag har ju själv inga tankar på att syssla med avel (det skulle då vara om jag blev miljonär; avel och genetik intresserar mig, men det är ju inte direkt gratis) så jag lider ju inte av att bli av med de möjligheterna. Jag får en fantastisk sällskapskatt "gratis", samtidigt som jag får en chans att dra mitt lilla strå till stacken för avelns fortskridande utan att behöva bedriva egen uppfödning.

3. För mig är det perfekt. Jag har ju själv inga tankar på att syssla med avel (det skulle då vara om jag blev miljonär; avel och genetik intresserar mig, men det är ju inte direkt gratis) så jag lider ju inte av att bli av med de möjligheterna. Jag får en fantastisk sällskapskatt "gratis", samtidigt som jag får en chans att dra mitt lilla strå till stacken för avelns fortskridande utan att behöva bedriva egen uppfödning.

Ett av de meste diplomatiska svaren jag läst. :D
Men -who cares, you have a beautiful kitten!:love::love::love:

Hihi, tack för blixt visiten! *våldgästning på hög nivå*:D

Jätte snygg liten herre!:love::love::love:

Nu ska Zizzy smida planer på ett återbesök i höst, för att få klämma på övriga katter och umgås lite längre än de få minuter jag hann stanna. Men mycket trevliga minuter. :laugh:

Tack själv! Det är alltid så mysigt att höra folk prata om att han är söt och snygg :angel:.

Igår tog vi med Korven ut en sväng;

Sele: check
Äventyrslust: check
DSCN3410.JPG

Stryk det där om äventyrslust förresten, jag vill hem!
DSCN3424.JPG

Vi samlar krafterna och värmer oss lite..
DSCN3426.JPG

Nej men nej sa jag! Ta ner mig härifrån!
DSCN3427.JPG

Nere på marken var det inte fullt lika läskigt. I alla fall inte för en tiger!
DSCN3435.JPG

Men att sitta på axlar är nog att föredra ändå. De är liksom inte lika kalla, blöta och annorlunda.
DSCN3447.JPG

åhh en sån fining :love:

korven verkar trivas bra på din axel :)

Ja, han verkar vara en riktig axelkatt. När man minst anar det känner man ett par par klor i ryggen, och en katt som klättrar upp på ens axel :D

Vilken snäll devon du har :eek: Klättrar var lite väl milt. Här hemma heter det "vässa klorna massor, ta sats från lämplig hylla, fäll ut klorna, attackera! Mist gärna balansen lite så klorna åker än lite längre in i mattes stackars rygg!" Onda djur!:devil::D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka