Kort fråga: Är det nån som vet...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kort fråga: Är det nån som vet...

Det kan du säkert göra, men jag förstår inte varför?
 
Sv: Kort fråga: Är det nån som vet...

har för mig det står att den ej ska återvärmas så jag tror nej, vi gjorde små satser som gick åt eller slängde resten det dygn vi hittills använt det.
 
Sv: Kort fråga: Är det nån som vet...

För att man ska göra slippa kokningsprocessen varje gång såklart.
 
Sv: Kort fråga: Är det nån som vet...

Fast du kan göra såhär...

Koka upp vatten (några flaskor) kyl ner dem & ställ i kylskåpet,sedan micrar du den mängd du vill ha,och sedan häller i pulver...det tyckte jag var mycket smidigare än att stå och försöka kyla den nykokta vattnet med skrikade bebis...


mvh Zaria
 
Sv: Kort fråga: Är det nån som vet...

Håller med Zaria!
Så gjorde jag, innan vi hade tagit vattenprov så vi visste att vi inte behövde koka vattnet...
 
Sv: Kort fråga: Är det nån som vet...

Jag kokar upp vattnet i vattenkokaren och sen när jag ska göra välling eller gröt så ställer jag på vatten kokaren en liten stund så vattnet värms på till rätt temp. Snabbt enkelt och smidigt!
 
Sv: Kort fråga: Är det nån som vet...

Ina79 skrev:
Jag kokar upp vattnet i vattenkokaren och sen när jag ska göra välling eller gröt så ställer jag på vatten kokaren en liten stund så vattnet värms på till rätt temp. Snabbt enkelt och smidigt!
Så gör jag också. Mina barn får fortfarande välling med kokt vatten.
 
Sv: Kort fråga: Är det nån som vet...

Dags att damma av vattenkokaren som står i skåpet alltså... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag efterlyser titeln på en bok som jag läste för kanske 10 år sen typ. Det är en svensk författare. Handlade om en tjej som bodde...
Svar
4
· Visningar
869
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: L(i)FE
·
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
434
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 973
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Adventskalendertråden 2024
  • Jourhavande präst
  • Inspo: dela FL

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Aggressiv/rädd hund
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp