Köpt en osädd 2-åring

Hannaa

Trådstartare
Hej
Jag har köpt en osädd 2-åring från ystad. Jag själv bor i Stockholm och hade inte tiden som krävdes för att åka längst ner till Sverige.
Har haft kontakt med uppfödaren som är seriös men ska lägga ner sin verksamhet inom aveln. Har genom rekomendationer köpt denna 2-åring som är toppstamad e:Rambo u: Marinette som är helsyster till hingsten Magini. Jag kommer defenitivt inte förlora pengar på honom då jag fick köpa honom rätt billigt. Han har blivit lite hanterad men inget mer. Jag är jätte nervös för att jag har gjort något jag kommer ångra men är samtidigt väldigt glad för att det är en dröm häst, helt klart. Väldigt snygg och välutvecklad. Trevlig i sitt temprament enligt uppfödaren. Rolf-Göran har köpt hopphästar av honom så jag tror att det här kommer bli kanon :D

Tycker ni att jag är helt ute och cyklar?
Lite tips om hur jag kan börja jobba med honom?

Tack för ditt svar MVH Hanna

Sv: Köpt en osädd 2-åring

jag tycker absolut inte att du är ute och cyklar!
låter väl jätte trevligt,!

lycka till!

Tycker inte du är ute å trampar åt fel håll..
Jag köpte mitt nuvarande sto osedd, Eller ja jag hade ju sett en hel del bilder på henne innan.

Jag vart dökär så jag åkte ner och hämtade henne och har inte ångrat mitt köp för fem öre:love:

Jag köpte en av mina hästar efter att bara sett honom på lite avstånd i hagen (gick inte ens fram o klappade på honom) - dessutom med vintertäcke på :angel::o
Jag hade tur, det är en trevlig häst o vi trivs bra ihop.

Tycker inte alls att du är ute o cyklar. Lycka till med hästen :) :banana:

Jag köpte min häst från Kalmar på det sättet.

Hästen var 2 år och i princip ohanterad, så det kändes som lite överkurs att åka 40 mil för att säga "hej" och se hästen live.
Man kan ju inte provrida eller göra så mycket annat, liksom.

Nu var detta genom en välkänd, mindre uppfödare som lämnade 1 månads öppet köp med full ångerrätt oavsett orsak, annars hade jag nog tvekat lite mer.

..och jag köpte min shire osedd av kronofogden...... Inte ens sett en bild! Hon var 1 år och jag slängde bara in ett bud.........Min sambo idiotförklara mig.....men OJ så nöjda vi blev!!!:banana:

haha..låter precis likadant som jag gjorde i våras fast min var en ponny. Bor i östergötland och köpte en 2-årig ponny nere i skåne av uppfödaren....var supernervös när jag åkte för att hämta henne men oj vilken underbaring det var. Så oroa dig inte det går säkert jättebra!

PICT3526.jpg

Lycka till med din häst!
Själv brydde jag mig inte om att åka till Jämtland och titta på treåringen som jag fick för snart ett år sedan. Jag bestämde mig efter att ha sett några foton och pratat med ägaren, och sen åkte hon hästbuss ner hit till oss.
Hon är en väldigt trevlig häst, som blir trevligare för varje dag.

Immer

Är du säker att han är u: Marinette?

Marinette har ingen registrerad avkomma efter Rambo, det har däremot hennes helsyster Minette.

I vilket fall låter det ju som att det kan bli en stadig herre, duktig i både dressyr och hoppning.

Är du säker att han är u: Marinette?

Marinette har ingen registrerad avkomma efter Rambo, det har däremot hennes helsyster Minette.

I vilket fall låter det ju som att det kan bli en stadig herre, duktig i både dressyr och hoppning.

Minnette heter mamman , sorry :P Lite virrpanna

Han kom för 2 h sen och jag kan bara säga WOW gott folk jag har gjort världens klipp. Han är ooootroligt snygg med världens härligaste temprament (än så länge) Han är visserligen trött och har träningsverk i hela kroppen efter den långa bilturen.

jag har redan sett din häst ;)
har sett den ute på nätet, den låg ute ett tag och jag undrade varför. hästen såg jättefin ut på den bilden dom lagt ut så tror du gjort ett klipp!
precis så som jag gjorde när jag hittade min tös. som också är efter rambo :love:

Jag köpte min 3-åring osedd.
Fick en massa bilder på henne och sen kom hon med lastbil och jag var jättenervös när hon kom, men hon var helt lugn när hon kom.
I början trodde jag inte att det skulle bli några problem med henne.
Men nu är det lite värre, men vi jobbar på;)

Lycka till!

absolut inte, låter ju bra, lycka till.
(Ecila som också slagit till om tillfälle givits)

han såg super trevligt ut hanna :)
trodde inte han skulle ha tecken i annsiktet så vart en glad överaskning när han komma och hälsa vi hagen:)

Hejsan hoppsan . Jag har ju inte en aning om hur jag gör om jag ska bifoga in bild så ni får se honom . Har iaf en bild på honom på min profil.

Åh så roligt! En kompis till mig har en av Maginis helsystrar (eller ja, hon är död nu tyvärr, men flera avkommor lever ju), och även en e.Opius med annan helsyster som mamma.

Helt klart de hästar jag gillat bäst att rida (särskillt hoppa). Skulle inte tveka att köpa en sån avkomma även osedd.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För snart ett år sedan köpte jag en 1 åring i tron om att denna var valack. Jag tog upp just denna saken vid köpet, eftersom jag själv...
2
Svar
23
· Visningar
7 845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka