Har hittat ett russ som jag är intresserad av att köpa. Hon står uppe i Sverige så jag har ingen möjlighet att åka och titta, om jag köper kommer hon isåfall skickas med ett transportföretag. Hon har en extrem stam och gjort väldigt bra ifrån sig på travet. Däremot har hon haft problem med ena kotan, ibland dagen efter loppen har hon ömmat/haltat.
Meningen är att jag ska ha henne som avelssto men är sugen på att tävla henne något år innan hon lägger travskorna på hyllan.
Ägarna prutade själv ner priset med över 50%, så jag får köpa henne för en "strunt" summa. Alla försäkringspapper är i sin ordning, kommer ta över försäkringen.
Hur skulle ni göra? Vad rekommenderar ni för besiktning? Kommer isåfall göras på klinik.
Alla tips tas tacksamt emot!
Meningen är att jag ska ha henne som avelssto men är sugen på att tävla henne något år innan hon lägger travskorna på hyllan.
Ägarna prutade själv ner priset med över 50%, så jag får köpa henne för en "strunt" summa. Alla försäkringspapper är i sin ordning, kommer ta över försäkringen.
Hur skulle ni göra? Vad rekommenderar ni för besiktning? Kommer isåfall göras på klinik.
Alla tips tas tacksamt emot!