Köpa från internet + vaccination

Bexzor

Trådstartare
Jag hittade att jag kunde köpa 20 kg kattmat för drygt tusenlapp ifrån ett företag på internet. Verkar toppen då samma mat för 3 kg kostar drygt 350kr på granngården. Någon som köpt från internet? Sidan har dessutom fraktfritt över 500kr.

Sen står det i Kiwis vaccinationsintyg att ny vaccination inom 3- 4 veckor, betyder det att det är inom den tiden för att kunna ge fullt skydd eller kan man vänta något mer? Givetvis ska hon vaccineras ordentligt, men jag vill helst vänta då hon precis landat ordentligt här hemma. Tror det är 3 veckor sen hon fick första vaccinet.

Jag hittade att jag kunde köpa 20 kg kattmat för drygt tusenlapp ifrån ett företag på internet. Verkar toppen då samma mat för 3 kg kostar drygt 350kr på granngården. Någon som köpt från internet? Sidan har dessutom fraktfritt över 500kr.

Sen står det i Kiwis vaccinationsintyg att ny vaccination inom 3- 4 veckor, betyder det att det är inom den tiden för att kunna ge fullt skydd eller kan man vänta något mer? Givetvis ska hon vaccineras ordentligt, men jag vill helst vänta då hon precis landat ordentligt här hemma. Tror det är 3 veckor sen hon fick första vaccinet.

Jag köper allt på nätet. Fantastiskt bekvämt, relativt billigt och det kommer hemburet till dörren dessutom. Utöver zoo+ så finns det ju flera andra sidor med samma upplägg. :)

Ny vaccination inom 3-4 veckor betyder ny vaccination inom 3-4 veckor. Ring vet och rådfråga om det går att dra ut på det.

Jag beställer också allt från nätet. Det är endast i nödfall som jag köper grejer i djuraffären. Det känns så otroligt dyrt jämförelsevis.

Kolla med din vet. Grundvaccination på katt verkar vara lite flytande. Inte som på häst när det är kört om det diffar på en dag. Men säkrast att kolla med vet.

Köper delvis foder via nätet då jag har svårt att få tag i detta foder här och är jättenöjd, det är smidigt och snabb leverans hem till grinden.

Tack för era tips. Blir nog internetköp nästa gång, iofs 20 kg äter de inte upp så fort, så risken att det blir gammalt är nog för stor.

Hon ska få sin andra spruta för grundvaccinationen på tisdag, veterinären sa att det blir ny grundvaccination annars. Hade det varit den årliga vaccination så hade man kunnat vänta lite.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka