Elisha

Trådstartare
Min häst tar ett pyttelitet kortare steg med vänster bakben i traven, hon ömmar inte, ej svullen/varm eller liknande. Det har hållt på ca. 1 vecka och under den tiden har jag ridit lite. När jag har ridit ut är hon som vanligt mkt pigg och frammåt. I ridhuset är hon arbetsvillig och är normal. Förutom att hon tar ett litet kortare steg. Men hon verkar inte ha ont. Va kan det vara? Nu skrittar jag henne bara. Juste ska kanske tillägga att det "kom" efter hon hade fått ett litet sår på framsidan av hasen ungefär. Kan det vara de?

Sv: Konstigt?

Min häst tar också litet kortare steg, men med sin höger sida..
Hon verkar inte helelr ha ont, massör hittar inga låsningar heller.
Inte varm, svullen eller nåt..

Min häst tar kortare steg med vänster fram, väldigt många påpekade
det på en tävling och var övertygade om att nåt var fel.
Vet. kom ut och böjde och där var inget fel. Det är bara så hon går
innan hon är ordentligt uppvärmd. ;)

Hur gick det till när hon fick såret på framsidan hasen? Hon kanske slog i någonstanns eller liknande så att hon bara är lite stel ett tag.

prova att stretcha det benet varje dag, det gör jag med min häst som tar kortare steg med ett bakben och det har blivit mycket bättre :bump:

Jag har faktiskt ingen aning hur hon fick såret. Det är inget djupt sår mest päls är borta. Okej jag ska göra det och se om det blir bättre!:)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka