Konstigt mager?

Minni-Borg

Trådstartare
Hejsan,
Jag har en löwen hona som är jätte trevlig och mysig!

Men... hon har magrat av MKT på senare tid. Hon äter som vanligt med god aptit och allt...

Hon bor med en dvärgvädur hona och allt har oxå vart normalt i buren...

Vad 17 kan detta bero på?

Sv: Konstigt mager?

som Benskydd säger, det kan inte vara mask??

köp en kolla masken på granng*rn för smådjur det står på förpackningen hur man ska göra:)

som Benskydd säger, det kan inte vara mask??

köp en kolla masken på granng*rn för smådjur det står på förpackningen hur man ska göra:)

:idea::idea::idea:

Men vi har inte granng*rden på Åland :( Finns det någon annan bra att köpa på apotek?

Kan jag passa på att köpa åt de resterande gnagarna och avmaska dem eller är det onödigt när de inte har några symptom?

:idea::idea::idea:

Men vi har inte granng*rden på Åland :( Finns det någon annan bra att köpa på apotek?

Kan jag passa på att köpa åt de resterande gnagarna och avmaska dem eller är det onödigt när de inte har några symptom?

Jag tycker att du skall passa på att avmaska dem alla! :) Jag avmaskar mina kaniner på våren och på hösten... :bump:

Hejsan !

Jag tror att det kan bero på att det andra äter upp hennes mat , kaniner fäller ju nu så det kan bero på att du tycker magen försvinner men det är bara pälsen. Sådan har mina kaniner också varit jag bara särade på alla så alla hade en egen bur. Och så gede jag lite mer mat och AVMASKADE. Hur mk får kaninerna nu ?

Mvh // Stina <3

Hej!

Det kan inte vara så att hon ser smalare ut eftersom hon fäller/fällt vinterpälsen nu? Funderade på om det annars kunde vara så att kaninkompisen äter upp hennes mat också, eller iallafall större delen av den? Dú kanske kan kolla på dem när de äter eller så. Annars som de andra sagt kan du ju avmaska.

Hoppas du hittar lösningen på problemet!

Edit: Förresten, har du kollat tänderna? Så hon kan äta ordentligt.

Jag tycker att du skall passa på att avmaska dem alla! :) Jag avmaskar mina kaniner på våren och på hösten... :bump:

Det är inte heller så bra.
Avmaskar du för ofta så kan de bli resistenta mot maskmedlet.

Jag håller med dig. Skulle bara avmaska om jag såg tecken på mask, men jag avmaskar inte regelbundet dels för att de kan bli immuna och dels för att mask inte alls är särskilt vanligt bland kaniner.

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 797
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 703
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 999
Senast: Karro-Lina
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 201
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama