Konstigt beteende hos ungsto..

B

Bellan

Hej,

Häromdagen släppte vi ihop alla nya hästar i stallet med de gamla i hagen. En av dem, ett ungt sto på 2 år, började kela med ett annat sto på 6 år. Hon försökte även dia?! Någon som vet vad det betyder?

Sv: Konstigt beteende hos ungsto..

Kan det betyda: (vill ha en) Mamma! :))
söka trygghet, eller att visa sig underlägsen?

Kanske det, men hon verkar samtidigt försöka visa sig kaxig mot det andra stoet. Hon är överhuvudtaget väldigt tuff, gav min häst näsblod.. =(

Vårt ungsto (10mån) är jättekaxig mot andra hästar tom unghingsten menhon har tagit brytningen från sin mamma hårt och började dia ett annat sto istället. :smirk:
Vi blev tvugna att sära på dem med. Hennes egen mamma sparkar ifrån rejält (är dräktig på nytt).

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 403
Senast: mars
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama