Konstiga "utslag", nässelutslag?

vaggvisa

Trådstartare
Min häst har fått liknande varje vårvinter de senaste åren nu, första året gick utslagen upp och blev små sår, förra vintern kom det bara några stycken men blev inga sår. Nu kommer de och går varannan timme känns det som :confused: och är mkt fler än vad de varit tidigare år.
Igår syndes de bara, idag kunde jag känna de också.
Igår hade hon inga "utslag" när jag borstade och fixade, 1h senare när vi skulle rida var hon full, när vi ridit klart var de nästan borta.. Idag hade hon inga när jag tog in och fixade. När jag hade gått promenad och släppte in henne i boxen igen var hon full av dem..

Tog lite kort på de:

Höger sida
Höger bog
Vänster sida
32051258.jpg

Nån som vet vad det är? Så konstigt eftersom de kommer och går så snabbt. Fick nytt hösilage för 1½ vecka sen, annars är det samma foder som innan, samma hage, samma strö, samma kompisar, inga nytvättade täcken schabrak med tvättmedel heller osv. osv.
Hon verkar inte vara irriterad av de än iaf.

Liknande trådar

Hästvård Någon med erfarenheter av detta? En morgon för ca en vecka sedan hittade jag isisen full med nässelutslag (svenskfödda, EJ eksemhäst och...
Svar
9
· Visningar
1 187
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 773
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 533
Senast: Dopy
·
Hästvård Jahapp det tar minsann aldrig slut 😣 Haft problem med mugg på ett ben sen i somras och nu börjar det äntligen se ut som att det släppt...
2
Svar
31
· Visningar
3 454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat