Konfigurera outlook till spray mailen

S

Spider84

Jag håller på och försöker på spray mailen att gå genom outlook på den nya burken. På den gamla funkar det utan problem.

Orkar dock inte plugga i den gamla för att kolla inställningarna på den.

Outlook tar nu emot mail från spray utan problem, men kan inte skicka. Är det någon som har lust att kolla vilka inställningar ni gjort för att få det funka?

Antar att det är nåt med pop.spray.se, smtp.spray.se eller POP3 som krånglar? :crazy:
 
Sv: Konfigurera outlook till spray mailen

Vad står det när du ska skicka? Har du inte spray internet kan du testa att lägga in din ISP's smtp instället för smtp.spray.se. Du kanske måste ändra port för utgående också...
 
Sv: Konfigurera outlook till spray mailen

Funkar inte smtp.spray.se så tillåter inte din internetleverantör att du skickar e-post genom andrast smtp utan du måste skicka genom internetleverantörens angivna smtp.
 
Sv: Konfigurera outlook till spray mailen

Men det funkade på den gamla datorn som var inpluggad på samma ställe.

Där konfigurerade jag dock outlook via Spray Live, men när jag försöker på den här så klagar den på att det är en för gammal version av outlook.

Var inne på microsofts hemsida för att hitta en uppdatering till outlook, men deras sida är ta mig fan hemsk att hitta på!!


Så är det någon som vet vart jag kan ladda hem nyaste versionen av outlook express från?
 
Sv: Konfigurera outlook till spray mailen

Senaste OE ingår när du installerar senaste InternetExplorer.
Skulle jag vara du skulle jag dumpa Spray Live helt och gå på FreePops istället. Då kan man få med alla mailkonton (yahoo, spray, hotmail osv.) i t.ex. OE och TB.
 
Sv: Konfigurera outlook till spray mailen

Men fan vad mysko...kan det vara för att jag har satt Firefox som webläsare? Jag har IE också (6.0).

Äh fan att det ska hålla på och strula en massa. Fattar inte när det funkade på den gamla burken och det är på exakt samma ställe, med samma webläsare och samma windows (och office) som på den gamla. *skaka på huvudet*

Vart hittar jag Freepops?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Hazel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 887
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 774
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 724
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp