Komplett utrustning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lotgo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 929
L

lotgo

Jag ska, efter många års uppehåll börja rida igen, som medryttare,. Vad ska jag köpa för ridutrustning? Vad är det som gäller?
/L

Hjälm, ridbyxor, ridskor eller ridstövlar är det som jag absolut inte kan vara utan. Jag vill helst ha handskar också eftersom jag får blåsor av att titta på ett par tyglar! *tunnhudad* Dessutom blir det ju snart kallt.

Tröjor och jackor har du säkert några redan?

Ridsockor, skyddsväst, spö/sporrar? för övrigt tyckte jag att majola tog med det mesta, men det finns ju väldigt mycket annat man kan köpa som man egentligen inte behöver... Konstigt nog köper man det ändå! :o :D

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat rida igen efter många års uppehåll men har problem med västen. Jag blir så klumpig att jag kan varken spänna sadelgjord...
Svar
8
· Visningar
456
Senast: Rosett
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Islaend
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka