Sv: Kommunal varslar ridskola
Hugh Dickson skrev:
SKämtar du eller? Min sambo har arbetat ett flertal ggr både svart och vitt och man blir inte fet direkt som stallarbetare. Killar söker sig inte direkt till sporten eller arbetar med hästar eftersom attityden generellt sett är att hästar är tjejigt och oftast är dom rädda för hästar.
Det har inte med saken att göra. Men om du vill att hästsport skall vara ett kvinnligt "privilegium" som männen på nåder släpps in på -sänk för all del inga skatter. För med ett högt skattetryck på arbete så kommer endast de värsta "freaksen" att slita ihjäl sig. Och det är ju bara på planeten Genusteori som den genomsnittliga kvinnan kan slita hårt i åratal utan att kollapsa. Sorry, den genomsnittlige mannen har större muskelfästen i överkroppen.
Hugh Dickson skrev:
Jovisst kan man ta in stalldrängar som du säger men då skall man banne mig kunna tjäna mer än 8000 SEK före skatt... Skärp till dig och prova att arbeta både svart och vitt som stallskötare så får vi nog se om du inte vill ha hjälp av kommunal i slutändan.
Vad skulle du föredra? Att ha ett jobb med hyfsad lön, eller att
kanske få behålla jobbet med ökad lön, men med ett hetsigare tempo efterssom man dels var tvungen att sparka en av drängarna för att man inte hade råd (det var den yngste och starkaste drängen man sparkade, allt för LAS skull) och dels för att man har förbjudit övertid
Skulle man ta maffiakartellen Kommunal på allvar så skulle hästtjejerna knappt vara tillåtna att leda hästarna från och till stallet. Att ens rykta är bara att glömma!
Hugh Dickson skrev:
/För övrigt anser jag att varmblod är dom bästa hästarna och att Stockholm bör förstöras (för dom som inte vet vad jag menar med denna sig

rekommenderar jag Cato (romersk författare och senator) )
Oj! Det är vad du använder din "klassiska skolning" till. Nå, för oss som vet lite mer så skämde Cato ut sig rejält med den käpphästen. Att man faktiskt förstörde Kartago är för att det var "oundvikligt", inte för gnällspiken Catos skull.
Nå, men jag tror att jag förstår vad du menar med det. Den gamla vanliga blagan om att Stockholm "suger ut" resten av Sverige. (Och det stämmer ju! I Stockholmsområdet finns det massor av stall, ridskolor och hästsportsaffärer som vi stockholmare har
tagit från er i resten av landet.) Att det bara finns en kaka som vi alla måste dela på. Inte att man faktiskt kan göra kakan större. Så med den problemformuleringen är det inte så konstigt att du inte ser några lösningar som inte bygger på nollsummespelets perversa logik.
MVH
/D