Kombinera krafft o musli???

Kazaam

Trådstartare
Jag har ett fullblod på 4 år. Han är håller sig på gränsen viktmässigt hela tiden, även om han inte tillhör de mest svårfödda individerna. Jag vill helst ge honom havrefritt.

Jag har provat Dangro musli (äter han nu), Lympos musli Bas, Krafft grund. Vintertid får han även Lusern.
Nu när vi stallade in för hösten så hade jag krafft grund kvar, så just nu ger jag honom av det på morgonen, men han får Dangro på kvällen.

Jag funderar på att ge Lympos igen, eller kanske Krafft Groov? Han älskar sitt Dangro, och det är visserligen inget fel på det heller, möjligen lite dyrt...

Är granngårdens musli bra? Är Krafft musli bra?

Snälla, råd o tips mottages tacksamt!

Sv: Kombinera krafft o musli???

Jag annvänder Granngårdens Havrefria Myssli. Funkar jättebra. Hästen älskar det. Har ej testat Krafft myssli.

Kraffts müsli (och vilken av dem? Det finns ju ett par olika?) är bra om det passar til ditt grovfoder, inte annars.

Ta reda på vad höet du ska ge under vintern har för näringsvärden, och köp ett kraftfoder som passar till det. Har du riktig tur behöver du ju inte köpa kraftfoder alls! :laugh:

Höet är ett bra hö, det har fina värden och jag ska enligt dessa inte behöva ge några tillskott...

Jag kanske provar Granngårdens havrefria musli....

Andra tips o råd?

Tycker absolut att du ska prova granngårdens havrefria müsli, använder det själv till mina och det funkar jättebra, köpte mkt dyrare müsli förut men detta funkar lika bra ( om inte bättre till den ena:p):)

Men hur mkt (i vikt) ger du nu då? Går den på (dag)bete fortfarande?
Fullblod nehöver i regel lite mer protein än andra hästar för att hålla ffa muskelmassan. Faller den ur i muskler(över ryggen) eller över revbenen?
Öka i första hand grovfodret, fri tillgång? Lusern är bra fullblodsmat! (och dessutom ett grovfoder)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 537
Senast: Irival
·
K
Foder & Strö Hejsan! Mycket snack om protein nu, när mångas hövärden är som de är. Har en smäcker varmblodstravare, sto som är en relativt svårfödd...
Svar
18
· Visningar
1 725
Senast: Hannely
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka