K
Kelly
Som jag skrivit i en annan tråd.. "Sparkskada ---> halt" så har nu min häst efter operation av benet fått kolik, som tur är stog hon redan på klinik när hon fick de..
Men så här ligegr de till... Veterinären sa at hon hade ett Upphäng, grovtarmen har lagt sig runt mjälten, eller om de nu va njuren kommer inte ihåg vilket.. Han skulle söva henne nu i eftermiddags och "rulla" henne och se om de hjälpte, annars så fanns alternativen operation och "svält" att hon bara stå på dropp då förmodar jag.
jag är helt knävkt nu efetr detta
Jag har inte särskillt stor erfarenhet av kolik och såna här grejjer och vill du veta de mesta ni vet, iaf om den här sortens kolik..
vet. sa att det är 80% chans att dom klarar sig...
Skriva allt ni vet....
Jag går snart under alltså..... Min äslakde Kelly..
Men så här ligegr de till... Veterinären sa at hon hade ett Upphäng, grovtarmen har lagt sig runt mjälten, eller om de nu va njuren kommer inte ihåg vilket.. Han skulle söva henne nu i eftermiddags och "rulla" henne och se om de hjälpte, annars så fanns alternativen operation och "svält" att hon bara stå på dropp då förmodar jag.
jag är helt knävkt nu efetr detta
Jag har inte särskillt stor erfarenhet av kolik och såna här grejjer och vill du veta de mesta ni vet, iaf om den här sortens kolik..
vet. sa att det är 80% chans att dom klarar sig...
Skriva allt ni vet....
Jag går snart under alltså..... Min äslakde Kelly..