Jag vet att det finns gamla trådar om köldridåer till ligghallar, men jag är ute efter era erfarenheter inom två specifika frågor som jag inte har hittat i de gamla trådarna.
- Fladdrar plastremsorna mycket vid kraftig vind/storm? Jag vet att om det stormar så mycket att det kommer saker flygande så är det förstås bäst att stänga in hästarna, men om vi "bara" snackar kraftig vind, flyger plastremsorna åt alla håll så att hästarna inte vågar gå in eller håller de sig någorlunda stilla? Om plasten är ganska tjock/tung och överlappar ordentligt alltså, annars förstår jag ju att den måste blåsa omkring ganska mycket. Hur tjock plast har ni och hur mycket överlappar remsorna varandra?
- Jag har en extremt ettrig tvååring som hittar på allt möjligt, biter och tuggar, gräver och grejar... En sån där som man t.ex. inte kan mocka ihop med för han försöker hoppa upp i skottkärran eller biter tag i kanten på den och drar iväg liksom. Så jag funderar på om det ens är någon idé med köldridå där han går, eller om han bara skulle stå och bita och dra i plastremsorna. Har era hästar dragit/bitit/lekt med remsorna eller låter de bli dem? Hur leksugna hästar har ni i så fall...?