Koh Samui - Thailand

californication

Trådstartare
På fyllan och villan så har en resa till Thailand bokats, närmare bestämt Koh Samui. Den 22/3 bär det av, med hemfärd 6/4.

Jag är inte sådär överdrivet intresserad av aktiviteter eller liknande. Men är det någon som har tips när det gäller detta resmål? Kanske förslag på plats där man kan få sig en manikyr eller massage? Hemsida?

Jag har googlat och läst massor redan, så nu önskas lite personliga erfarenheter också :)

Jag kommer dessutom flyga till Bangkok redan 5/4, dvs 1 dag innan avfärd. Finns det någon som har förslag på lämpligt hotell? Gärna nära snabbtågstationen eftersom det är så jag tänker färdas från BKK in till Bangkok.

Sv: Koh Samui - Thailand

Jag va på Koh Samui för två somrar sen. Du kan få massage/manikyr på stranden "överallt" och det ligger ställen i vartenda kvarter på huvudgatan, så det är inga problem iaf!

Jag gillade baren på stranden, där man på kvällen kan dricka drinkar, röka vattenpipa och ligga i som sängar eller stora puffkuddar.
Att ta båt ut till en ö å snorkla/röjja är också najs.

Koh Samui är toppenfint, flygplatsen har t.o.m utsetts till världens finaste ;)

Jag tycker att ni ska ta en dag och åka iväg till den lilla ön Koh Nangyuan, den ligger i närheten och det är så himla fint.

Är man intresserad av dykning så ska Koh Nangyuan/Koh Tao vara ett av världens bästa dykställen.

Här är Koh Nangyuan:
Koh-Tao-Koh-Nang-Yuan-2.jpg

Koh Samui är jättemysigt! De måste ha gjort något med flygplatsen för när jag var där för fem år sen så fanns det inte mycket alls där :D

Men det finns massor att göra, bara ligga på en strand nu hade varit magiskt. HAr du plats för en till i väskan? ;)

Koh Nangyuan är jättefint. Att åka dit och snorkla är ett måste :) jag gillar ju Koh Tao också, litet och mysigt och mycket chill. Där finns även en svenskägd restaurang som har otroligt god mat när man tröttnat lite på thaimaten.

På Koh samui finns det lite olika turer att åka på med sevärdheter när man fått solsting på stranden :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka