Köpa stall / byggnad/ mindre maskinhall

Ridtjejen

Trådstartare
Stall för ca 6 hästar, samt sadelkammare/foderutrymme.
Funderar på vart priserna på "nyckelfärdiga" stall ligger på?
blir det billigare att köpa annan typ av bygnad som inte heter Stall, såsom maskinhall? själva boxarna kan vi köpa billigt på annat håll, så det är själva byggnaden jag letar efter, så billigt som möjligt.

Pm:a mig gärna med de priser ni vet..... byggnaden bör vara minst 8x12m....eller en rund byggnad,
 
Sv: Köpa stall / byggnad/ mindre maskinhall

Det är svårt att säga vad priset blir på ett nyckelfärdigt stall. Själva byggnaden är det enkla att hitta pris på, tror att med dina mått kan du hitta den från strax under 200 000 och upp. Men även det priset varierar stort beroende på vad som ingår som transport, montering, inredning m m. Är klart billigare om man kan bygga själv.
Sedan kommer sådant som varierar väldigt beroende på byggplatsen, markförhållanden, avstånd, vatten, avlopp och el. Behövs det mycket arbete för att kunna göra grunden som byggnaden ska stå? Var ligger platsen i förhållande leverantörer och om det inte redan finns ledningar för ev vatten och avlopp?

Men jag tror när jag inte vet mer att helt färdigt får man nog räkna med totalpriser på mellan 500 000 och 1 500 000.
 
Sv: Köpa stall / byggnad/ mindre maskinhall

Nyckelfärdigt stall i träpanel med 6 boxar:
4 st vanliga 3 x 3,5 och 2 st fölboxar på 3,5 x 4,5
9 kvm sadelkammare. 2,5 x 3 m spolspilta, litet torkrum, litet kraftfoderrum, 12 kvm fikarum, 9 kvm duschrum med omkl skåp, mått som är tillräckliga med inte överdrivna, fick jag ett ca prisförslag på 2-2,2 miljoner av ett lokalt kvalitetsföretag som funnits i många år och byggt bl a vårt hus vi bor i. Det var med bottenplatta och allt. Inte boxar. Ingen höförvaring.

Har vidare fått fin skiss från en känd stall-betonghustillverkare som heter i princip som materialet, och den skissen var mycket intressant! Med höförvaring o stor port på ena kortsidan, ursnyggt. 6 boxar. Landar på samma pris!
 

Liknande trådar

Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 564
Senast: skogaliten
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 229
Senast: Ajda
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: kma
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 476
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp