Köpa spån löst

poniihest

Trådstartare
Ni som köper spån löst och hämtar från tex sågverk, hur mycket ger ni per kubik? Lönar det sig att hämta löst istället för i säckar när man har ett stall på sex boxar?
På ett ställe i närheten får vi ge ca 150 kr per kubikmeter, och för en säck på granngården får man ge 75-80 kr här.
 
Sv: Köpa spån löst

Just det ja...
Vi har fyra boxar och visst lönar det sig men det är jäkla skittråkigt jobb som både är tungt och tar tid... iaf för oss =)

Denna vintern har vi bestämt oss för att prova med pellets i stället.. Kanske lite dyrare men betydligt smidigare att få hem..
 
Sv: Köpa spån löst

När jag hämtade löst spån i ca 200L säckar så fick jag betala 50-100kr för 25 säckar, beroende på vilken av gubbarna som jobbade just den dagen. Kan tillägga att detta var på ett sågverk, alltså ett företag, inte hos privatperson.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 069
Senast: Cilla
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag började rida Tant, stod hon på stall O. Det var nära mig, fanns litet ridhus (20*40m) och STOR paddock (40*70m, typ). Dock var...
Svar
12
· Visningar
3 015
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 162
Senast: ufot
·
Anläggning Finns säkert liknande trådar, men var svårt att hitta med mobilen... Men så här: jag och sambon pratar aktivt om gård och sparar pengar...
Svar
10
· Visningar
1 978
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hur akut är det med verkning?
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp