köpa gård å bygga boxar??

misen

Trådstartare
en bekant ska köpa gård där de redan e tror de va ko stall som dom ska riva men hur går dom vidare sen för å bygga om de till häst stall?? Måste man ansöka om de eller hur ligger de till?? dom funderar på 6 boxar å sadelkammare å så..

tacksam för hjälp
 
Sv: köpa gård å bygga boxar??

Det ska förprövas hos Länsstyrelsen när det är så många hästplatser det är frågan om. Vilket egentligen är väldigt bra för någon som ska bygga sitt första stall. För dels så är det gratis numera och dels så får tips och råd om hur det blir så bra som det går att göra det.
 
Sv: köpa gård å bygga boxar??

hur gårman tillväga då? ska hon ringa innan dom gör nått alls där eller när dom byggt klart eller hur gör man?
 
Sv: köpa gård å bygga boxar??

Man ska kontakta länsstyrelsen i det län man bor INNAN man börjar bygga. Förprövning är gratis om man gör det rätt från början och ser till att få ritningarna granskade och godkända innan man börjar bygga.
Bygger man innan man fått ritningarna godkända av länsstyrelsen och tar stallet i bruk så kostar det 12000-24000 kronor för en efterprövning som då görs.
Dessutom så får man veta om man tänkt rätt med sin byggnation innan man gör den om man gör på rätt sätt.
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 435
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 380
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej, vi har precis köpt en gård med stall utanför stan. En tidigare ägare till gården har haft två hästar, nuvarande ägare som vi köper...
Svar
7
· Visningar
1 429
Senast: Grizelda
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 563
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp