Knyta bort inkar?

L

LivJ

Jag har läst att man kan "knyta" bort inkar, hur går det till? Några andra bra tips på vad man kan göra? Min lilla häst fick en ink på örat i somras, som har växt en del, nu är den stor som två kikärtor ungefär. Grejen är att han när han ofta kliar sönder den när han kliar huvudet, och det blöder mycket. Så det bästa är om jag kunde få bort den. Det vore toppen att få bort den innan våren, så man slipper alla flugor.
/Liv

Sv: Knyta bort inkar?

Vår lilla ponny hade en jättestor ink på mulen. Jag tog ett av hans jättelånga manhår o knöt runt. Jag drog åt riktigt hårt, tro det eller ej men efter några dagar föll inken av o det var torrt o fint under. Jag tror att man liksom stryper den med manhåret?

//millus

Sv: Knyta bort inkar?

min mara fick en på ganaschen o en på halsen, knöt balsnören runt och drog åt varje dag, lossnade efter ett par dagar och blev jättefint, växte ut vita hår efter.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 733
Senast: fejko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 235

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka